Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnlühisarcıklı, Özlem
dc.contributor.authorGüvercin, Gökçe
dc.date.accessioned2020-12-21T13:15:48Z
dc.date.available2020-12-21T13:15:48Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323883
dc.description.abstractBu nitel çalışma, değişen çalışma biçimlerinin öğretmenlerin gündelik yaşamlarındaki deneyim ve pratiklerine yansımalarını ve bu yansımaların iş yerindeki algın öğrenme deneyimleri üzerindeki sonuçlarını ortaya koymak üzere gerçekleştirilmiştir.Çalışma ücretli ve kadrolu olmak üzere iki farklı öğretmen statüsüne odaklanmaktadır. Kuramsal örnekleme yöntemine dayanarak öğretmenler ile Biyografik Anlatı Görüşmeleri gerçekleştirilmiş, Belgesel Yöntem kullanılarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme ile öğretmenlere ait farklı yönelim çerçeveleri oluşturulmuştur. Daha sonra bu yönelimler anlam-oluşumsal tipleştirme aşamasında soyutlanmış, bireysel birer durum olmaktan çıkarılmıştır. Ardından, sosyo-oluşumsal tipleştirme aşamasında oluşturulan tipler sosyal bir bağlam içine yerleştirilmiştir.Araştırma sonuçları, eğitim fakültesi mezunu ya da pedagojik formasyon eğitimine sahip diğer fakülteler mezunu kadrolu ve ücretli öğretmenlerin eğitimlerini öğretmenlik mesleği için gerekli beceri ve donanımı kazanmadan tamamladıklarını göstermektedir. Mezuniyetlerinden sonra, öğretmenlik yapmaya başladıklarında, ücretli ve kadrolu öğretmenlerin çalışma biçimleri ile ilişkili olarak farklı deneyim ve pratikler edindikleri görülmektedir. Kadrolu öğretmenler, yeni yöntemler deneyerek, daha deneyimli öğretmenleri gözlemleyerek sosyalleşerek, mesleki yetkinliklerini geliştirmek için çaba göstermektedirler. Algın öğrenme deneyimleri ile kadrolu öğretmenler yıllar içinde mesleki yetkinliklerini iyileştirmektirler. Kadrolu öğretmenlerden farklı olarak, ücretli öğretmenler iyi bir öğretmen olmayı sadece kişisel özelliklerle ilişkilendirmektedirler. Öğretmenlik için uygun özellikleri doğuştan getirdiklerini ifade etmektedirler. Ücretli öğretmenler, kadrolu öğretmenlerden farklı olarak, ne kendi mesleki deneyimlerini eleştirel bir şekilde dile getirmekte, ne de daha deneyimli öğretmenleri gözlemlemektedirler. Ayrıca, ücretli öğretmenler her an işlerini kaybetme olasılığı ile çalışmaya devam etmeleri nedeniyle, öğretmenlikte ne kadar iyi olduklarını ispatlama ihtiyacı içindedirler. Öğretmenlik yetkinliklerini kadrolu öğretmenlerle karşılaştırmakta, kadrolu öğretmenlerden daha iyi öğretmenlik yaptıklarını öne çıkarmaktadırlar.
dc.description.abstractThis study was conducted to explore the influences of the changing teacher recruitment regulations on teachers' daily experiences and practices, and the consequences of those influences on teachers' informal workplace learning experiences.The study is focused on two teacher statuses as hourly-paid and permanent teachers. Theoretical sampling method was used. Biographical Narrative Interviews were conducted and then analyzed using the Documentary Method. In the analysis, different teacher orientation frameworks were constructed. Then, these orientations were abstracted and detached from the individual case with the means of sense-genetic typification. Next, the constructed types were put in a social context with socio-genetic typification.According to the elicited results, hourly-paid and permanent teachers who are the graduates of faculties of education or the holders of pedagogical formation certificate complete their teacher training period with a lack of required skills and background for teaching practices. After graduation, when they start teaching, hourly-paid and permanent teachers acquired experiences and practices that are distinctly varied in relation to their employment type. Permanent teachers made an effort to improve their teaching skills through experimenting, socialization environmental scanning with these informal learning experiences, permanent teachers gradually improved their professional competencies. On the contrary, hourly-paid teachers identify being a good teacher only with personal characteristics. They assume that they have a natural ability to teach. Neither do they critically reflect on their own professional experiences, nor do they prefer to observe more experienced teachers in the way that permanent teachers do. Furthermore, hourly-paid teachers, since they teach with the possibility of losing their jobs at any time, feel the need to prove how good they are at teaching. They compare their professional competencies with those of permanent teachers and highlight what they consider their own superiority.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleInformal workplace practices and learning experiences of permanent and hourly - paid teachers: A comparative study
dc.title.alternativeKadrolu ve ücretli öğretmenlerin işyeri uygulamaları ve algın öğrenme deneyimleri: Karşılaştırmalı bir çalışma
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmployment policies
dc.subject.ytmPermanent employees
dc.subject.ytmWage earners
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10053874
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396908
dc.description.pages388
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess