Dynamic interaction of factors influencing university students` academic writing practices in English: A Case study in Turkey
dc.contributor.advisor | Bayyurt Kerestecioğlu, Yasemin | |
dc.contributor.author | Altinmakas, Derya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:15:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:15:19Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323838 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin İngilizce akademik yazma yetilerini etkileyen eğitimsel ve bağlamsal faktörlerin dinamik ilişkisi incelenmektedir. Çalışmanın ana katılımcıları Türkiye'deki bir vakıf üniversitesinde İngiliz dili ve edebiyatı alanında lisans eğitimi gören birinci ve son sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışmayı gerçekleştirmek için nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Bu bağlamda nitel veri toplama teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın verileri çoklu kaynaklardan edinilmiştir: (1) anket, (2) yarı-yapılandırılmış görüşmeler, (3) söyletimli anlatı ve çağrışım tekniğine dayalı görüşmeler ve (4) belge (doküman) inceleme. Çalışmanın ikincil katılımcıları dört İngilizce öğretmeni ve çalışmanın bağlamında görev alan altı öğretim üyesidir. Bu katılımcılar ile dört yarı-yapılandırılmış görüşme ve bir odak grup görüşmesi yapılmıştır. Bağlam içindeki yazma durumunu kapsamlı bir şekilde açıklayabilmek için çalışmanın ana verileri ikincil katılımcılardan edinilen veriler ile karşılaştırılarak incelenmiştir.Çalışmanın bulguları üniversite öğrencilerinin İngilizce akademik yazma pratiklerinin birbiri ile ilişkili birçok faktörden etkilendiğini ortaya koymuştur. Bu faktörler: (1) öğrencilerin birinci ve ikinci dil kullanımlarındaki yazma bilgileri ve deneyimleri; (2) öğretmenlerin yazmaya yönelik tutumları; (3) öğrencilerin akademik yazma ve disiplinlerine özgün yazın türlerine yönelik algıları; (4) öğrencilerin akademik söylem ve akademik bağlam içerisinde geçirdikleri zaman ve deneyim; ve (5) öğretim üyelerinin beklentileridir. Bulgulardan elde edilen sonuçlar Türkiye ve benzer bağlamlardaki yazma durumu için önemli önermeler ortaya koymuştur. | |
dc.description.abstract | The study investigates dynamic interaction of educational and contextual factors influencing university students' academic writing practices in English. The main participants of the study are twelve-freshman year and seven senior year students studying English major at a foundation university in Turkey. Qualitative research design and data collection methodologies were employed for the purposes of the study. The main data of the study is obtained from multiple sources: (1) background questionnaire, (2) semi-structured interviews, (3) elicited narratives and stimulated recall interviews, and (4) document analysis. The secondary participants of the study are three English language teachers and six faculty members from the context of the study. Four semi-structured interviews and one focus group interview were conducted with the teacher participants. To draw a more comprehensive picture of the writing situation, the main findings of the study were cross-analyzed with the results obtained from the interviews conducted with teacher participants. The findings suggest that university students' academic writing practices are influenced by array of multiple interrelating factors: (1) past L1 and L2 writing knowledge and experience, (2) teachers' attitudes toward writing, (3) students' perceptions about academic writing and disciplinary-specific text genres, (4) prolonged engagement with the academic context and discourse, and (5) expectations of faculty members. The insights gained from the study have important implications for the writing situation in Turkey and for similar cases in other EFL contexts. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Dynamic interaction of factors influencing university students` academic writing practices in English: A Case study in Turkey | |
dc.title.alternative | Üniversite öğrencilerinin İngilizce akademik yazma yetilerini etkileyen faktörler arasındaki dinamik ilişki: Türkiye'den örnek bir durum çalışması | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Academic writing | |
dc.subject.ytm | Academic writing teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Write | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Academic writing | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.identifier.yokid | 10076021 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396961 | |
dc.description.pages | 356 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |