Show simple item record

dc.contributor.advisorAder, Nizamettin Engin
dc.contributor.authorBaşol, Birce
dc.date.accessioned2020-12-21T13:15:02Z
dc.date.available2020-12-21T13:15:02Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323811
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üstbilişsel bilgi, üstblişsel kalibrasyon duyarlığı vematematiksel problem çözme becerisi arasındaki ilişkilerin incelenmesidir.Üstbilişsel bilgi envanteri ve üstbilişsel kalibrasyon üstbilişi bir bütün olarak ölçmekamacıyla birlikte ele alınmıştır. Matematiksel problem çözme becerisi üç matematikproblemi ile ölçülmüştür. Öğrencilerin kendi performansları hakkındaki yargılarınınyönü ve farklı performans seviyeleri analizler de dikkate alınmıştır. Çalışmaya devlet(N=90) ve özel (N=110) okullardan toplam 200 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır.Kolay ulaşılabilir örneklem seçme yönteminden faydalanılmıştır.Sonuçlar ileriye (prospektif) ve geriye (retrospektif) yönelik üstbilişsel izlemeduyarlığı arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Problem çözmebecerisi ve üstbilişsel izleme kalibrasyonu arasında da anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Öğrencilerin ileriye yönelik (prospektif) yargılarında geriye (retrospektif) yönelikyargılarına kıyasla fazla kendine güven (overconfidence) göstermeye eğilimlioldukları ortaya çıkmıştır. Fazla kendine güven (overconfidence) ve az kendinegüven (underconfidence) gösteren öğrencilerin problem çözme performanslarıarasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu sonucu takiben, düşük performanslıöğrenciler genellikle fazla kendine güvenli (overconfident) tutum sergilerken, yüksekperformanslı öğrencilerin az kendine güvenli (underconfident) tutum sergilemeyeyatkın oldukları da bir diğer önemli bulgudur. Son olarak, üstbilişsel bilginin düşükperformanslı öğrenciler için kendi performansları hakkında ileriye yönelik(prospektif) yargılarında ayırıcı bir faktör olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research was to investigate relationships among metacognitiveknowledge, metacognitive calibration accuracy and mathematical problem solvingperformance. In order to measure metacognition more holistically, metacognitiveknowledge and metacognitive calibration (both prospective and retrospective) weretaken into consideration together. Mathematical problem solving performance wasassessed through three mathematical word problems. In the analyses, judgment biasand different levels of performance of students were taken into consideration. Therewere 200 participants in the study obtained from seventh grade students from public(N=90) and private (N=110) schools. The convenient sampling method was used inthe data collection process of the study.Results demonstrated a significant relationship between prospective andretrospective monitoring accuracy. Another significant relationship was foundbetween problem solving performance and metacognitive monitoring calibration. Interms of judgment bias, students tended to be overconfident in their prospectivejudgments compared to retrospective ones. Moreover, there is a significant differencebetween overconfident and underconfident students' performances. High performerstend to be underconfident while low performers are generally overconfident. Lastly,metacognitive knowledge was a differentiating factor for low performers inprospective judgments not in retrospective judgments.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship among metacognitive knowledge, metacognitive calibration accuracy and mathematical problem solving performance
dc.title.alternativeÜstbilişsel bilgi, üstblişsel kalibrasyon duyarlığı ve matematiksel problem çözme becerisi arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMetacognitive skills
dc.subject.ytmMatacognitive awereness
dc.subject.ytmCalibration
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmCognitive science
dc.identifier.yokid10066240
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381608
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess