Show simple item record

dc.contributor.advisorAkmehmet Şekerler, Sibel
dc.contributor.authorYolak, Reneta Sibel
dc.date.accessioned2020-12-21T13:14:15Z
dc.date.available2020-12-21T13:14:15Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323737
dc.description.abstractBu nitel çalışmanın amacı ergenlerin öğretmen davranışı algısı ve öğretmen tutumlarının öğrencilerin hayatları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu çalışma, Beykoz'da yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla, düşük sosyoekonomik düzeye sahip beş Anadolu lisesinde okuyan 36 lise öğrencisiyle yapılmıştır. Veri analizi için, sabit karşılaştırmalı yöntem kullanılmıştır. Bu çalışmanın bulguları öğretmenlerin tutumlarının öğrencilerin hayatını farklı şekillerde değiştirdiğini göstermiştir. Öğretmenlerin olumlu (şefkatli, hoşgörülü, sabırlı ve iyimser) tutumlarının dersleri sevdirip motivasyonlarını arttırarak öğrencilerin eğitimlerine devam etme isteğini teşvik ettiği, akademik başarılarını artırdığı ve onların özyeterlik ve özgüvenlerinin artmasını sağladığına dair sonuçlar elde edilmiştir. Ayrıca, olumlu öğretmen tutumlarının öğrencilerin sosyalleşmelerini sağladığı, kişiliklerini geliştirip öğrencilerin becerilerini, potansiyelini ve kişisel ilgi alanlarını tanımaya yardımcı olduğu dile getirilmiştir. Öte yandan sorumsuz, ilgisiz, bencil, sevgisiz, hakaret eden, önyargılı ve adaletsiz öğretmen tutumlarının öğrencilerin psikolojik sorunları olmasına sebebiyet verebildiği, düşük akademik başarı, düşük öz-yeterlik ve düşük özgüven yaratabileceği sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrenci algılarının incelenmesi ve analiziyle, öğretmen ve psikolojik danışman eğitiminde gelecekte gerçekleştirilebilecek iyileştirmeler için yargılar, kararlar ve öneriler oluşturulabilir.
dc.description.abstractThe aim of this qualitative study was to investigate the perceptions of teacher attitudes and the influence of teacher attitudes on high school students' lives in state schools in Turkey. This study was conducted in Beykoz via semi-structured interviews of 36 high school students from five Anatolian schools who had low socioeconomic status. Constant comparative method was used for data analysis. The findings of the study exposed that, the attitudes of the teachers changed the students' lives in different ways. A positive relationship (compassionate, tolerant, patient and optimistic teacher attitudes) has impact on teenagers' lives such as increasing their self-efficacy and self-confidence, causing the students to love the lessons in such a way to encourage them to go on with further studies, and increasing their academic success. Receiving a positive attitude from a teacher can also help students to socialize, develop their personalities, recognize and improve their abilities, potentials, and personal qualities. In contrast, students expressed that irresponsible, selfish, loveless, insulting, biased, unjust teacher attitudes led to psychological problems of students, low academic success, low self-efficacy, and low self-confidence. By examining and analyzing student perceptions, judgments, decisions, and recommendations can be made for future improvements on teacher and counselor training.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeenagers` perceptions of teacher attitudes and the influence of teacher attitudes on students` lives in state schools
dc.title.alternativeErgenlerin öğretmen davranışı algısı ve öğretmen davranışlarının öğrencilerin hayatları üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmPerception of tearcher
dc.subject.ytmTeacher-student interaction
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSelf confidence
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSocialization
dc.identifier.yokid10119220
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435128
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess