Teenagers` perceptions of teacher attitudes and the influence of teacher attitudes on students` lives in state schools
dc.contributor.advisor | Akmehmet Şekerler, Sibel | |
dc.contributor.author | Yolak, Reneta Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:14:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:14:15Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323737 | |
dc.description.abstract | Bu nitel çalışmanın amacı ergenlerin öğretmen davranışı algısı ve öğretmen tutumlarının öğrencilerin hayatları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu çalışma, Beykoz'da yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla, düşük sosyoekonomik düzeye sahip beş Anadolu lisesinde okuyan 36 lise öğrencisiyle yapılmıştır. Veri analizi için, sabit karşılaştırmalı yöntem kullanılmıştır. Bu çalışmanın bulguları öğretmenlerin tutumlarının öğrencilerin hayatını farklı şekillerde değiştirdiğini göstermiştir. Öğretmenlerin olumlu (şefkatli, hoşgörülü, sabırlı ve iyimser) tutumlarının dersleri sevdirip motivasyonlarını arttırarak öğrencilerin eğitimlerine devam etme isteğini teşvik ettiği, akademik başarılarını artırdığı ve onların özyeterlik ve özgüvenlerinin artmasını sağladığına dair sonuçlar elde edilmiştir. Ayrıca, olumlu öğretmen tutumlarının öğrencilerin sosyalleşmelerini sağladığı, kişiliklerini geliştirip öğrencilerin becerilerini, potansiyelini ve kişisel ilgi alanlarını tanımaya yardımcı olduğu dile getirilmiştir. Öte yandan sorumsuz, ilgisiz, bencil, sevgisiz, hakaret eden, önyargılı ve adaletsiz öğretmen tutumlarının öğrencilerin psikolojik sorunları olmasına sebebiyet verebildiği, düşük akademik başarı, düşük öz-yeterlik ve düşük özgüven yaratabileceği sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrenci algılarının incelenmesi ve analiziyle, öğretmen ve psikolojik danışman eğitiminde gelecekte gerçekleştirilebilecek iyileştirmeler için yargılar, kararlar ve öneriler oluşturulabilir. | |
dc.description.abstract | The aim of this qualitative study was to investigate the perceptions of teacher attitudes and the influence of teacher attitudes on high school students' lives in state schools in Turkey. This study was conducted in Beykoz via semi-structured interviews of 36 high school students from five Anatolian schools who had low socioeconomic status. Constant comparative method was used for data analysis. The findings of the study exposed that, the attitudes of the teachers changed the students' lives in different ways. A positive relationship (compassionate, tolerant, patient and optimistic teacher attitudes) has impact on teenagers' lives such as increasing their self-efficacy and self-confidence, causing the students to love the lessons in such a way to encourage them to go on with further studies, and increasing their academic success. Receiving a positive attitude from a teacher can also help students to socialize, develop their personalities, recognize and improve their abilities, potentials, and personal qualities. In contrast, students expressed that irresponsible, selfish, loveless, insulting, biased, unjust teacher attitudes led to psychological problems of students, low academic success, low self-efficacy, and low self-confidence. By examining and analyzing student perceptions, judgments, decisions, and recommendations can be made for future improvements on teacher and counselor training. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teenagers` perceptions of teacher attitudes and the influence of teacher attitudes on students` lives in state schools | |
dc.title.alternative | Ergenlerin öğretmen davranışı algısı ve öğretmen davranışlarının öğrencilerin hayatları üzerindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Perception of tearcher | |
dc.subject.ytm | Teacher-student interaction | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Self confidence | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Socialization | |
dc.identifier.yokid | 10119220 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435128 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |