Show simple item record

dc.contributor.advisorErçetin Koca, Naciye Gülcan
dc.contributor.authorÖztekin, Elifcan
dc.date.accessioned2020-12-21T13:14:07Z
dc.date.available2020-12-21T13:14:07Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323725
dc.description.abstractBirinci dilden (D1) ikinci dile (D2) dil becerilerinin aktarımı olgusu ikidillilik alanyazınında önemli bir araştırma knousu olmuştur. Bu alandaki yaklaşımlarda, iki dilliliğin bilişsel beceriler ve öğrencinin kendi bilişsel süreçlerinin farkındalığı olarak tanımlanan üstbilişsel farkındalık üzerinde artırıcı etkisi olduğu öne sürülmektedir. İkidillilik alanında dil becerilerinin aktarımı olgusu daha çok okuma becerisine yoğunlaşmıştır, fakat bu alandaki varsayımların üçüncü dil (D3) ve dinleme becerisi konusunda araştıran çalışmalar sınırlıdır. Bu çalışma, üçüncü dil öğrenimini dinleme becerisi aktarımı ve üstbilişsel farkındalık açısından ele almıştır. Bu amaçla D2 İngilizce ve D3 İtalyanca profilinde Türkiye'de bir üniversitedeki öğrencilere dinleme stratejilerinde üstbilişsel farkındalık anketleri ve D3 İtalyancada dinleme testi uygulanmıştır. Bulgular dinlemede üstbilişsel farkındalığın D2 ve D3 içinde farklı olduğunu ve bazı stratejilerin D2 ve D3 arasında önemli ilişkilerini göstermiştir. Bunun yanında, belirli dinleme stratejilerinin D3 dinleme başarısıyla önemli ilişkileri saptanmıştır. D2 dil yeterlilik düzeyinin D3 dinleme başarısıyla doğrudan bir ilişkisi bulunmazken, D3 dil yeterlilik düzeyi ile önemli ilişkileri bulunmuştur. Bu çalışma, D3 öğreniminde dinleme becerisinin aktarımını üstbilişsel farkındalık ve dil yeterliliği konularıyla bağlantılı olarak araştırarak alanyazına katkıda bulunmayı amaçlamıştır.
dc.description.abstractTransfer of language skills across languages has been an essential question in the field of bilingualism. Theoretical approaches to this issue proposed assumptions on metacognitive awareness defined as learners' own introspective consciousness on their learning processes. Second language (L2) research on language skills has investigated transfer issue especially in reading skills; however, there is limited research on the transfer of language skills in third language (L3) learning and listening skills and strategies. To address this gap, the current study examined the role of metacognitive awareness in listening strategies in an L2 English L3 Italian context with university students in Turkey. The study explored learners' metacognitive awareness of listening strategies in their more proficient L2 compared to their less proficient L3, and whether L2 and L3 metacognitive level correlated with L3 listening comprehension. To this end, a questionnaire of metacognitive awareness of listening strategies in L2 and L3, and a listening comprehension test in L3 were implemented. Results indicated higher levels of metacognitive awareness in certain strategies depending on the language, pointing to the role of proficiency in the use of listening strategies. In addition, metacognitive awareness of listening strategies in L2 and L3 were significantly correlated, suggesting possible transfer of skills across languages. Finally, the results yielded a direct relationship between L3 proficiency and L3 listening comprehension while L2 proficiency was not related to L3 listening comprehension.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMetacognitive awareness of listening strategies in L2 English and L3 Italian
dc.title.alternativeİkinci dil İngilizce ve üçüncü dil İtalyancada dinleme stratejilerinde üstbilişsel farkındalık
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecond language
dc.subject.ytmBilungualism
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmItalian language
dc.subject.ytmListening strategies
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmCognitive abilities
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmMatacognitive awereness
dc.subject.ytmMultilingualism
dc.identifier.yokid10122040
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435147
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess