Show simple item record

dc.contributor.advisorCaner, Havva Ayşe
dc.contributor.advisorÜnlühisarcıklı, Özlem
dc.contributor.authorŞirin, Mine
dc.date.accessioned2020-12-21T13:13:28Z
dc.date.available2020-12-21T13:13:28Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323665
dc.description.abstractTürkiye'de ve dünyada eşi vefat etmiş kadınların eğitim seviyelerinin düşüklüğü veyoksullukları dikkat çekmektedir. Toplumun patriarkal yapısı ve ayrımcılık özellikleçocuğu olan eşi vefat etmiş genç kadınların hayatını daha da zorlaştırmaktadır. Eşivefat etmiş kadınların eğitim deneyimleri ve eşleri vefat ettikten sonra hayatlarındayaşadıkları zorlu değişimlerle baş etme mekanizmaları hakkında neredeyse yokdenecek kadar az çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı kentte yaşayan eşivefat etmiş genç kadınların eğitim deneyimlerini ve eğitimin patriarkal toplumsalyapının yarattığı zorlu problemlerle baş edebilmelerindeki konumunu analiz etmektir.En az iki yıl önce eşi vefat etmiş, en az bir tane on sekiz yaş altında çocuğu olan,İstanbul'da ikamet eden kırk beş yaş altındaki on genç kadınla yarı yapılandırılmışsorular yöneltilerek görüşmeler yapıldı. Eşi vefat etmiş kadınların hayatında hızlayoksullaşma, iş bulma zorlukları, başetmeleri gereken yeni sorumluluklar, aileleri veçevreleriyle olan ilişkilerinde değişimler ve toplumsal ayrımcılık şeklinde radikaldeğişimler olduğu sonuçlarına ulaşıldı. Okuryazar olmayan kadınlar için eğitim acilihtiyaca dönüşmekte, eğitim seviyesi daha yüksek kadınlar içinse farklı sorunlargündeme gelmektedir. Bu yüzden kadınlar kendine özgü bir eğitim ve destekkurumsallığına ihtiyaç duymaktadırlar. Türkiye'de böyle bir kurum olmadığı içinkadınlar kendi çevrelerinde bu ihtiyaçlarına cevap aramaktadırlar.
dc.description.abstractWidows, both in Turkey and globally, display low levels of education and high levelspoverty. The patriarchal society structure and discrimination complicate the lives ofespecially young widows with children. Yet, there is a striking lack of studies on theeducational experiences and coping mechanisms of the widows which develop inresponse to the painful changes in their lives following their husband's death.Accordingly, the aim of the present study is to analyze the urban young widows'educational experiences and to explore whether education is a part of widows' lifefor the purpose of overcoming the novel problems caused by patriarchy. Semi-structured interviews were carried out with ten women from Istanbul under the age offorty-five that were widowed at least two years ago and have at least one under-eighteen child. The results confirmed the radical nature of the changes in their livesby demonstrating increase in poverty, employment difficulties, appearance of newresponsibilities, alterations in the relations with family and acquaintances, seriousoppression from both their own family and husband's family, and serious socialdiscrimination. Whereas for the illiterate widows the education turns into an urgentneed, for women with higher educational status other types of problems becomemore salient. Consequently, the women require a specific institutionalization ofeducation and support tailored to their conditions. Since there is no such institution inTurkey, the women try to fulfill these needs within their own networks.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn analysis of widowhood and learning experiences of young widows
dc.title.alternativeEşi vefat etmiş genç kadınların dulluk ve öğrenme deneyimlerinin analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmEducation level
dc.subject.ytmPoverty
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTraining needs
dc.subject.ytmDeath
dc.subject.ytmWidowhood
dc.subject.ytmWomen
dc.identifier.yokid10127029
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451412
dc.description.pages208
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess