The effect of timing and stimulus properties on metacognitive judgments
dc.contributor.advisor | Boduroğlu Gököz, Zeynep Ayşecan | |
dc.contributor.author | Karadöller Astarlioğlu, Dilay Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:13:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:13:07Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323630 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı kelimenin kısmi özelliklerinin ve bununla birlikte zamanlamanın Bilme Hissi Yargısı üzerindeki etkisini aynı kapsamda incelemektir. Sonuçlar Bilme Hissi derecesi ve bu derecenin kişinin hatırlama performansıyla uyumluluğu bağlamında incelenmiştir. Bu çalışmada kelimenin kısmi özellikleri Koriat (1994)'ın argümanı baz alınarak kurgulanmıştır. Bu argümana göre kısmi bilgi kişinin bir kelime ile ilgili düşünürken aklına gelen bilgilerin tümünü kapsamaktadır. Biz bu çalışma özelinde kısmi bilgi düzeyini farklı çağrışım setleri olan kelime grupları seçerek deneysel olarak manipüle ettik. Ayrıca Bilme Hissi Yargısının verilme süresini bazı katılımcılar için yeterli süre vererek bazı katılımcılar için ise kısıtlı bir süre vererek farklı iki koşul oluşturduk. Art arda yaptığımız üç çalışmada bulduğumuz sonuçlara göre insanların Bilme Hissi Yargıları hem zamanlama hem de kelimenin kısmi özelliklerinden etkilenmektedir. Aynı zamanda kişinin serbest hatırlama performansının da bu sonuçlar üzerinde etkisi vardır. Katılımcılar doğru hatırladıkları kelimeler için yeterli zaman verildiğinde kısıtlı zaman verilen duruma göre daha yüksek Bilme Hissi Yargısında bulunmuşlardır. Oysaki, hatırlayamadıkları yada yanlış hatırladıkları kelimeler için sadece yüksek kısmi bilgiye sahip kelimeler için ve sadece yeterli zaman verildiği koşulda yüksek Bilme Hissi Yargısında bulunmuşlardır. Ancak, bilme hissinin gerçek hatırlama performansıyla uyumluluğunun zamanlama ve kelime özelliklerine göre değişmediği saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The present thesis tested the effect of partial information along with the effect of timing on feeling of knowing (FOK) judgments to reach at a comprehensive explanation for FOK strength and accuracy. In the present study, effects of partial information was conceptualized based on Koriat (1994)'s argument in which partial information is something that comes to mind in thinking about the target and is the 'glimpse' of the information related to the target. We experimentally manipulated the levels of partial information by using words that had either weak or strong partial information at the conceptual level. In order to accomplish this we used words with either small or large association sets and either weak or strong primary associates. Moreover, we also manipulated whether FOK judgments were given under time constraints or in a self-paced time. In three successive experiments we found that people's FOK judgments were affected by both timing and level of partial information manipulations. In particular, participants gave higher FOK judgments for correctly recalled trials when they had enough time to evaluate on their judgments regardless of the association level of the words. However, for incorrectly recalled items higher judgments were given for the words with strong levels of association and in the self-paced time conditions. Results of FOK accuracy did not differ across timing manipulation and word type. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | The effect of timing and stimulus properties on metacognitive judgments | |
dc.title.alternative | Zamanlamanın ve uyarıcı özelliklerinin üstbilişsel yargılara etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Deneysel Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Timing | |
dc.subject.ytm | Felling of knowing | |
dc.subject.ytm | Metacognitive | |
dc.subject.ytm | Remembering | |
dc.subject.ytm | Words | |
dc.identifier.yokid | 10101046 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 419223 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |