Show simple item record

dc.contributor.advisorTongarlak, Mustafa Hayri
dc.contributor.authorBarngrover, Michael Kam
dc.date.accessioned2020-12-21T13:12:09Z
dc.date.available2020-12-21T13:12:09Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323526
dc.description.abstractMakine öğrenmesini içeren veri madenciliği yöntemleri iş hayatında yıllardır uygulanmaktadır ve bugün bu yöntemler yükseköğretimdeki eğitimciler ve veri bilimcileri tarafından büyük ilgi görmektedir. Bir öğrencinin üstün başarı ile mezun olma yolunda olup olmadığına dair doğru ve erken tahmin, risk altındaki öğrencilerin uygun şekilde desteklenmesini ve en başarılı öğrencilerin bu yolda kalabilmesini garanti altına almak adına yöneticiler, eğitimciler ve danışmanlar için çok önemlidir. Bu çalışma, 2 yıl veya altındaki akademik veri ile öğrencilerin üstün başarı ile mezun olup olmayacağını doğru bir şekilde tahmin etmek için bazı tahmin modellerinin değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik veritabanlarında bir bilgi keşfi yöntemi sunmaktadır. Tahmin modellerinin geliştirilmesinde, öğrencilerin başarısının bazı önemli unsurları ile birlikte öğrenci deneyimi ile ilgili ek anlayışlar tanımlanmaktadır
dc.description.abstractData mining methods, including machine learning, have been applied for many years in business contexts and are now receiving a great deal of attention from educators and data scientists in higher education. Accurate, early prediction of whether a student is on track to graduate with distinction is a critical tool for administrators, educators, and advisers to ensure that at risk students are properly supported and students on the path to the highest success are able to stay on track. This study proposes a knowledge discovery in databases approach toward the development and evaluation of several prediction models to accurately predict with two years of academic data or less whether students will graduate with distinction. In developing the prediction models, several important factors of students' success are identified as well as additional insights about student experience.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDescription and prediction: Knowledge discovery in university databases
dc.title.alternativeTanım ve tahmin: Üniversite veritabanlarında bilgi keşfi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmEstimation models
dc.subject.ytmDefinition
dc.subject.ytmEstimation
dc.subject.ytmDatabase
dc.subject.ytmMachine learning methods
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmData mining
dc.subject.ytmSuccess tests
dc.identifier.yokid10164338
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477414
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess