Show simple item record

dc.contributor.advisorKutlu Bayraktar, Birgül
dc.contributor.authorEraslan Yalçin, Müyesser
dc.date.accessioned2020-12-21T13:11:45Z
dc.date.available2020-12-21T13:11:45Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-09-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323489
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye'deki üniversite eğitimi için öğrencilerin öğrenme yönetim sistemlerini kabul ve kullanma niyetini, bir sistemi kullanan öğrenen kişiler için egemen neden(leri)/ faktör(leri) bulmaya imkan tanıyan genişletilmiş Teknoloji Kabul Methodu (TKM) ile araştırmaktır. Literatür taramasında göre, faktörler Davranışsal Kullanma Niyeti (DKN), Algılanan Kullanışlılık (AK), Algılanan Kullanım Kolaylığı (AKK), Algılanan Etkileşim (AE), Sosyal Norm (SN), Tercih Edilen Çalışma Stili ile Uyumluluk (TEÇSU), Kullanıcı Ara yüz Dizaynı (KAD), Bilgisayar Öz Yeterliliği (BÖY), ve Önceki Çevrimiçi Öğrenme Deneyimi (ÖÇÖD) olarak belirlenmiştir.Bu faktörlerin etkilerini ölçmek için, iki parçadan oluşan: değişkenlerin öğeleri ve demografik bilgilerin öğeleri, bir anket hem çevrimiçi hem de elden dağıtılmıştır. Çalışma iki farklı yerde; İstanbul Bilgi Üniversitesi (%56.73) ve Boğaziçi Üniversitesi (%43.26) yürütülmüştür. Çalışmanın toplam örneği 282'dir. Katılımcıların %43.3'ü kadın ve %56.7'si erkektir. Anketlerden toplanan veri Excel'e aktarılmıştır ve sonra 20 Versiyonlu Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi (SBİP)'ne ve YEM analizi için SBİP Amos 23'e aktarılmıştır. Sonuçlar, DKN'nin AK, AKK ve SN'den etkilendiğini, AK'nın AKK, SN, KAD'dan etkilendiğini ve son olarak AKK'nın KAD ve BÖY'den etkilendiğini göstermiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine students' acceptance and intention to use learning management systems for university education in Turkey using extended Technology Acceptance Model (e-TAM) that allows to find the dominant reason(s)/ factor(s) for learners when using a system. According to literature review, the factors are determined as Behavioral Intention to Use (BIU), Perceived Usefulness (PU), Perceived Ease of Use (PEOU), Perceived Interaction (PI), Social Norm (SN), Compatibility with Preferred Work Style (CPWS), User Interface Design (UID), Computer Self-Efficacy (CSE), and Previous Online Learning Experience (POLE). To measure the effects of these factors, a questionnaire, composed of two parts: the items of demographic information and the items of variables, is distributed both by online and by hand. The study is conducted at two different places: Istanbul Bilgi University (56.73%) and Boğaziçi University (43.26%). The total sample of the study is 282. 43.3% of the participants are female and 56.7% of them are male. The data that was collected from the questionnaires were transferred to Excel and then transferred to Statistical Package for Social Sciences (SPSS) Version 20 and SPSS Amos 23 for SEM analysis. The results show that BIU is affected from PU, PEOU, and SN, PU is affected from PEOU, SN, UID, and finally PEOU is affected from UID and CSE.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStudents` acceptance of and intention to use learning management systems using extended tam
dc.title.alternativeÖğrencilerin öğrenme yönetim sistemlerini kabul ve kullanma niyetini genişletilmiş TKM kullanarak araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-26
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning management systems
dc.subject.ytmComputer assisted learning
dc.subject.ytmAcceptance and use of technology model
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.identifier.yokid10179298
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid489238
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineYönetim Bilişim Sistemleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess