dc.contributor.advisor | Kutlu Bayraktar, Birgül | |
dc.contributor.author | Eraslan Yalçin, Müyesser | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:11:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:11:45Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-09-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323489 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki üniversite eğitimi için öğrencilerin öğrenme yönetim sistemlerini kabul ve kullanma niyetini, bir sistemi kullanan öğrenen kişiler için egemen neden(leri)/ faktör(leri) bulmaya imkan tanıyan genişletilmiş Teknoloji Kabul Methodu (TKM) ile araştırmaktır. Literatür taramasında göre, faktörler Davranışsal Kullanma Niyeti (DKN), Algılanan Kullanışlılık (AK), Algılanan Kullanım Kolaylığı (AKK), Algılanan Etkileşim (AE), Sosyal Norm (SN), Tercih Edilen Çalışma Stili ile Uyumluluk (TEÇSU), Kullanıcı Ara yüz Dizaynı (KAD), Bilgisayar Öz Yeterliliği (BÖY), ve Önceki Çevrimiçi Öğrenme Deneyimi (ÖÇÖD) olarak belirlenmiştir.Bu faktörlerin etkilerini ölçmek için, iki parçadan oluşan: değişkenlerin öğeleri ve demografik bilgilerin öğeleri, bir anket hem çevrimiçi hem de elden dağıtılmıştır. Çalışma iki farklı yerde; İstanbul Bilgi Üniversitesi (%56.73) ve Boğaziçi Üniversitesi (%43.26) yürütülmüştür. Çalışmanın toplam örneği 282'dir. Katılımcıların %43.3'ü kadın ve %56.7'si erkektir. Anketlerden toplanan veri Excel'e aktarılmıştır ve sonra 20 Versiyonlu Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi (SBİP)'ne ve YEM analizi için SBİP Amos 23'e aktarılmıştır. Sonuçlar, DKN'nin AK, AKK ve SN'den etkilendiğini, AK'nın AKK, SN, KAD'dan etkilendiğini ve son olarak AKK'nın KAD ve BÖY'den etkilendiğini göstermiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine students' acceptance and intention to use learning management systems for university education in Turkey using extended Technology Acceptance Model (e-TAM) that allows to find the dominant reason(s)/ factor(s) for learners when using a system. According to literature review, the factors are determined as Behavioral Intention to Use (BIU), Perceived Usefulness (PU), Perceived Ease of Use (PEOU), Perceived Interaction (PI), Social Norm (SN), Compatibility with Preferred Work Style (CPWS), User Interface Design (UID), Computer Self-Efficacy (CSE), and Previous Online Learning Experience (POLE). To measure the effects of these factors, a questionnaire, composed of two parts: the items of demographic information and the items of variables, is distributed both by online and by hand. The study is conducted at two different places: Istanbul Bilgi University (56.73%) and Boğaziçi University (43.26%). The total sample of the study is 282. 43.3% of the participants are female and 56.7% of them are male. The data that was collected from the questionnaires were transferred to Excel and then transferred to Statistical Package for Social Sciences (SPSS) Version 20 and SPSS Amos 23 for SEM analysis. The results show that BIU is affected from PU, PEOU, and SN, PU is affected from PEOU, SN, UID, and finally PEOU is affected from UID and CSE. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Students` acceptance of and intention to use learning management systems using extended tam | |
dc.title.alternative | Öğrencilerin öğrenme yönetim sistemlerini kabul ve kullanma niyetini genişletilmiş TKM kullanarak araştırma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-09-26 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning management systems | |
dc.subject.ytm | Computer assisted learning | |
dc.subject.ytm | Acceptance and use of technology model | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Technology based instruction | |
dc.identifier.yokid | 10179298 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 489238 | |
dc.description.pages | 161 | |
dc.publisher.discipline | Yönetim Bilişim Sistemleri Bilim Dalı | |