Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Şebnem
dc.contributor.authorİşlek, Coşkun
dc.date.accessioned2020-12-21T13:11:10Z
dc.date.available2020-12-21T13:11:10Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323444
dc.description.abstractBu çalışma Yurtdışı Eğitim'in, öğrencilerin yazılı ve sözlü dili doğru kullanımları ve gramer bilgilerindeki gelişime etkisi açısından etkililiğini araştırmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı motivasyon, yatkınlık, dilsel temasları, ve başlangıçtaki yeterlilik gibi bireysel farklılıkların öğrencilerin yurtdışı programında dilbilgisel doğruluk ve gramer bilgileri açısından gerçekleştirdikleri gelişmeye ne kadar etki ettiğini anlamaktır. Bu amaçlarla, ABD'de 10 aylık bir değişim programına katılan İngilizce öğrenen 41 Türk lise öğrencisinin dil gelişimleri gözlenmiştir. Katılımcılara yurtdışı tecrübelerinden önce ve bir kez Türkiye'ye dönmeden hemen önce bir kez de dönüşlerinden iki ay sonra olmak üzere iki kez de Türkiye'ye döndüklerinde betimleyici deneme ve sözlü anlatım ödevleri ve Gramer Yargı Testi verilmiştir. Bireysel farklılıkları ölçmek için başka testler de uygulanmıştır. Bu testler, Dil Yatkınlığı Testi, bir motivasyon anketi, Uluslararası Öğrenciler için İngilizce Dil Testi, Dil Teması Profili, ve öğrenciler tarafından yazılan günlükleri içerir. Sonuçlar katılımcıların hem yazılı hem sözlü testte doğruluk açısından ve gramer bilgileri açısından kayda değer gelişme gösterdiklerini ortaya koymuştur. Bireysel farklılıklara gelince, dilbilgisel çıkarım ve kelime öğrenme gibi yatkınlıkların özellikle sözlü dili doğru kullanmaları açısından gerçekleştirdikleri gelişimi kısmen açıkladığı görülmüştür. Dil gelişimine katkı sağladığı gözlenen bir diğer faktör de yurtdışı eğitim tamamlandıktan sonra dil temaslarının sürdürülmesidir. Başlangıçtaki yeterlilik ve motivasyon ise ikinci dil gelişimindeki farklılıkları açıklamamıştır. Bu bulgular katılımcı profili üzerinden tartışılmaktadır.
dc.description.abstractThis study investigated the effectiveness of Study Abroad (SA) in the development of learners in oral and written accuracy, and grammatical knowledge. A second concern was whether individual differences, namely motivation, aptitude, language contact, and initial proficiency, influence how much learners gain in accuracy and grammatical knowledge in the SA program. To these ends, the language development of 41 high school learners of English from Turkey in a 10-month-long exchange program in the USA was observed. These participants were given descriptive essay and oral narrative tasks, and a Grammatical Judgment Test task prior to and following their SA experience, once immediately before they returned to Turkey and another two months after their return. Other measures used to assess individual differences included a Language Aptitude Test, a motivation questionnaire, the English Language Test for International Students, Language Contact Profile and student diary entries. The participants made significant progress in their accuracy in both oral and written tests, and their grammatical knowledge. The results suggested that individual differences like aptitude for grammatical inferencing and vocabulary learning can partially explain L2 gains, especially for oral accuracy development. Another individual difference was sustained language contact opportunities after the study abroad was completed. Initial proficiency and motivation, however, did not explain the variances in L2 development. This study discusses these findings in relation to the participant profile.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe role of individual differences in second language development in a study abroad context
dc.title.alternativeBireysel farklılıkların yurtdışında ikinci dil gelişimindeki rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-17
dc.contributor.departmentİngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage development
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmSecond language learning
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmAbroad education
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.identifier.yokid10193744
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid506827
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess