Show simple item record

dc.contributor.advisorToker, Ayşe Gül
dc.contributor.authorYavuz, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-21T13:11:03Z
dc.date.available2020-12-21T13:11:03Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323434
dc.description.abstractMüşteri etkileşimi, tüketicilerle firmalar, markalar ve diğer ilgili nesnelerin arasındaki ilişkilerin dinamiklerini ve yoğunluğunu açıklayan pazarlama literatürünün yeni ve önemli bir araştırma alanıdır. Bir çok etkileşim çalışması, etkileşim kavramının kavramsal geliştirilmesine, öncül ve sonuçlarına odaklanmış, hizmet alanında müşterilerin mekan deneyimlerinin ve müşterilerin mekanlara duyduğu bağlılığın etkileşimin öncülleri olarak değerlendirilmesi yeterince araştırılmamıştır. Bu çalışmada, birbiriyle ilintili mekan deneyimlerinin mekan bağlılığına ve sonrasında etkileşim üzerindeki etkileri araştırılmaktadır. Etkileşim oluştuğunda, elektronik ve geleneksel ağızdan ağıza pazarlama ile tekrar ziyaret ve bahşiş bırakma niyeti üzerinde etkileşimin rolü incelenmektedir. Özellikle, geniş bir örneklemle (n = 790), yapısal eşitlik modeli kullanılarak, deneyim ve bağlılık seviyesi yüksek olan tüketicilerde mekan etkileşiminin arttığı ampirik olarak ortaya konmaktadır. Ayrıca iki kişilik özelliğinin, etkin uyarılma seviyesi ve benimseyici tüketici yenilikçiliğinin, etkileşim ve diğer belirtilen ilişkiler üzerinde etkisi olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractWhile engagement literature deepens with particular engagement conceptualizations, engagement that occur in spatial environments and service settings remain largely under-researched although consumers develop interactive and co-creative relationships with places, which subsequently create, shape, and change their consumption behaviors in various ways. Broadening the customer engagement to include places as focal engagement objects offers promising potential to the advancement of our understanding of customer relationships in service settings. In this study, we develop the concept of place engagement that synthesizes customer engagement and experience concepts in marketing with place attachment theory. Place engagement, i.e., customers' interactive, co-creative, and bi-directional relationships with places, explores how a human–place bond occurs beyond a uni-directional attachment which is induced by experiences. We empirically test experiences, attachment, and engagement interaction in a 790 respondent sample through structural equation modelling and find out that place attachment and experiences in places are central to creating place engagement. We further find that engagement drives consumer behaviors of word-of-mouth, electronic word-of-mouth, future visit, and tipping intentions. Optimum stimulation level and adoptive consumer innovativeness moderate these relationships.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleIn pursuit of stronger bonds: The impact of experience and attachment on customer engagement
dc.title.alternativeMüşterilerle kuvvetli bağlar kurma arayışı: Deneyimler ve bağlılığın müşteri etkileşimi üzerindeki etkileri
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-04-12
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmInteraction
dc.subject.ytmCustomer experience
dc.subject.ytmCustomer engagement
dc.identifier.yokid10192409
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid506459
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess