Show simple item record

dc.contributor.advisorKartal, Günizi
dc.contributor.authorAtadil, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-21T13:10:46Z
dc.date.available2020-12-21T13:10:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323407
dc.description.abstractBu çalışma teknoloji ve içerik ile bütünleşik yabancı dil derslerinin öğrencilerin içerik ve yabancı dil alanlarındaki başarısına etkisini araştırmaktadır. Yapı iskeleleriyle donatılmış beş adet etkileşimli elektronik kitap, teknolojiyi anlamlı bir şekilde bütünleştirmek amacıyla araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Ayrıca Quintana ve diğerleri (2004) tarafından önerilen yapı iskelesi oluşturma ilkeleri benimsenerek tasarlanan malzemelerin etkililiği de araştırılmıştır. Çalışma, bir deney ve kontrol grubunu oluşturan 36 katılımcıyla uygulanmıştır. Kontrol grubunda ders kitabı odaklı dersler işlenirken, deney grubunda araştırmacı tarafından oluşturulan teknoloji ve içerik ile bütünleşik yabancı dil malzemeleri kullanılmıştır. Yabancı dil başarısı ünite sınavı ve dil sınavı olmak üzere iki testle ölçülürken, içerik bilgisi Türkçe ve İngilizce içerik testleriyle ölçülmüştür. Veri analizleri deney grubunun içerik testlerinde kontrol grubunu anlamlı bir şekilde geçtiğini göstermektedir. Deney grubundaki öğrencilerin dil testinde kontrol grubundakilerden anlamlı bir şekilde daha üstün olmamasına rağmen ünite testinde ve tek ortak görev olan tarif yazma aktivitesinde daha iyi sonuçlar elde ettikleri gözlemlenmiştir. Bu tez, sonuçları literature dayandırarak tartıştıktan sonra, meslek liselerindeki düşük dil başarısına bir çözüm bulmak isteyen öğretmenler, araştırmacılar ve eğitimde karar verici rolünde olan kişilere öneriler barındırmaktadır.
dc.description.abstractThis exploratory study investigates the effectiveness of technology and content integration in a foreign language class on students' content and language mastery in a vocational high school. The study was carried out in a real classroom setting with an experimental and a control group (n=36). The experimental group followed a syllabus with technology and content integrated materials designed by the researcher whereas the control group used regular textbook-based instruction. Interactive e-books equipped with scaffolds were designed and developed by the researcher based on scaffolding design guidelines for educational software. Technology integration was planned thematically around a unit from the English language curriculum, and content-based activities were employed with educational mobile applications, such as augmented reality, and web-based applications, such as digital storytelling. The language achievement was evaluated with a unit exam and a language test while the content knowledge was measured with content tests in English and in Turkish. The results showed that the experimental group significantly outperformed control group in content tests. Although the experimental group did not perform better than the control group in the language test, they outperformed the latter in the unit exam and in a writing task. Implications for research and practice are discussed and recommendations are offered for the teachers, researchers, and policy makers seeking solutions for the low foreign language achievement in vocational high schools.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTechnology and content integration in language classes in a vocational high school
dc.title.alternativeMeslek lisesindeki İngilizce derslerinin teknoloji ve içerik ile bütünleştirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-15
dc.contributor.departmentEğitim Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.identifier.yokid10193270
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid506649
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineEğitim Teknolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess