Disability microaggressions toward students in inclusive settings: The perspective of school counselors
dc.contributor.advisor | Sart, Zeynep Hande | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:10:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:10:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323346 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma okul psikolojik danışmanları, öğretmenler, idareciler, engeli olmayan öğrencilerin velileri ve kaynaştırma yoluyla eğitim alan öğrencilerin akranları tarafından, kaynaştırma yoluyla eğitim alan öğrencilere yönelik yapılan engellilik temelinde mikrosaldırıları incelemektedir. Engellilik temelindeki mikrosaldırılara ek olarak, okul danışmanlarının kaynaştırma yoluyla eğitim alan öğrencilere yönelik algılarındaki zaman içindeki değişimleri ve okul danışmanlarının, kaynaştırma yoluyla eğitim alan öğrencilere sosyal adalet temelli bir öğrenme ortamı oluşturmak için şu andaki ve gelecekteki çalışmaları da incelenmiştir. Bu nitel çalışmada, danışmanların kendi engellilik temelindeki ayrımcılıklarını ve ayrımcılık içeren gözlemlerini anlamak için İstanbul Bağcılar'daki devlet ilkokul ve ortaokullarında çalışan 13 danışmanla görüşmeler yapılmıştır. Veriler, karşılıklı anlaşmaya dayalı nitel araştırma yöntemiyle analiz edilmiştir. Bulgular, danışmanların çoğunlukla üstünlük taslama, ikincil kazanç, etki yayılması ve ötekileştirme isimli mikrosaldırılar sergilediklerini göstermiştir. Öğretmenler ve idareciler tarafından sergilenen mikrosaldırılar, ikinci sınıf vatandaş olarak görme ve sistemsel ayrımcılıklar şeklinde sınıflandırılabilir. Veliler ve akranlar ise çoğunlukla doğrudan ayrımcılıklar sergilemişlerdir. Okul danışmanlarının algılarındaki değişimlerin çoğunlukla kaynaştırma yoluyla eğitim uygulamalarındaki bilgi düzeyleriyle ilgili olduğu ve engellilik alanındaki çalışmalarının sosyal adalet temelli çalışmalar yerine, çoğunlukla yasal ve mesleki zorunluluklarla ilgili olduğu da bulunmuştur. Danışmanlar ve yetkililer için de uygulamaya dönük çıkarımlar tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | The present study investigated the disability microaggressions toward students in inclusive settings shown by counselors, teachers, administrators, the parents of students without disabilities, and the peers of students in inclusive settings. In addition to understanding disability microaggressions, the changes in counselors' perceptions regarding students in inclusive settings over time and school counselors' current and future practices to create a social justice-based learning environment for students in inclusive settings were investigated. In this qualitative study, interviews were conducted with 13 counselors working at public primary and secondary schools in Bağcılar, İstanbul to understand both counselors' own disability microaggressions and their observations regarding discriminations toward students in inclusive settings. Data was analyzed through utilizing consensual qualitative research method. The findings indicated that school counselors mostly showed disability microaggressions; namely patronization, secondary gain, spread effect, and otherization. The microaggressive acts shown by teachers and administrators were mostly grouped as second class citizenship and systemic discriminations. Also, the parents and the peers showed mostly direct discriminations toward students in inclusive settings. The changes in counselors' perceptions were mostly related to their knowledge levels in inclusive educational practices; and their practices in the field of disability were mostly limited to their legal and professional requirements, other than social justice-based practices. The practical implications for school counselors and policy makers were also discussed. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Disability microaggressions toward students in inclusive settings: The perspective of school counselors | |
dc.title.alternative | Kaynaştırma yoluyla eğitim alan öğrencilere yönelik engellilik temelinde yapılan mikrosaldırılar: Okul psikolojik danışmanı bakış açısı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-26 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Children with special needs | |
dc.identifier.yokid | 10253129 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 556537 | |
dc.description.pages | 316 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |