Beliefs about children`s upbringing: The views of Turkish mothers and preschool teachers
dc.contributor.advisor | Yeniad Malkamak, Nihal | |
dc.contributor.author | Çetintaş, Şeyda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:09:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:09:00Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323253 | |
dc.description.abstract | Çocuk ile bakım veren arasındaki ilişki, çocuğun sosyal-duygusal gelişimi için kritik öneme sahiptir. Çocuk psikologları, ebeveynlik danışmanları ve aile terapistleri gibi çocuk bakımı sağlayıcılarının inançlarına ilişkin bazı çalışmalar olmasına rağmen, ebeveynlerin bakıma yönelik inançlarının, okul öncesi bakım verenlerin yetiştirme konusundaki inançlarıyla tutarlı olup olmadığı sorusu henüz yanıtlanmamış görünmektedir. Bu çalışmalar daha çok yetiştirme inanç ve davranışlarına odaklanmıştır. Öğretmenler ve ebeveynler, çocuğun bakım ağının önemli değerleridir. Bakım vermeye dair inançlardaki farklılıklar, çocuklara yönelik evdeki ve okuldaki günlük uygulamalarda farklılıklara yol açabilir. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi çağda olan çocukların annelerinin ve öğretmenlerinin duyarlı davranışlar hakkındaki görüşlerini karşılaştırmaktır. Araştırmaya 36 okul öncesi öğretmeni ve 51 anne olmak üzere toplam 87 kişi katılmıştır 'Ideal duyarlı anne' hakkındaki görüşleri öğrenmek için Anne Davranışları Sınıflandırma Seti 3.1 kullanılmıştır (ADSS). Duyarlılık inançlarının, katılımcıların eğitim düzeyine ve çocukların psikolojik zorluklarına göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Çocukların davranışlarını değerlendirmek için Güçler ve Güçlükler Anketi (GGA) kullanılmıştır. Sonuçlar, annelerin ve öğretmenlerin, duyarlı davranışlar konusunda benzer görüşler paylaştığını göstermiştir. Ancak, ADSS'de belirtilen davranışları ideal duyarlı davranışı ne kadar açıklayıcı buldukları konusunda bazı farklılıklar göstermişlerdir. Eğitim düzeyinin duyarlılığın önemli bir göstergesi olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın hipotezleri ve sonuçları ilgili literatür doğrultusunda tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Child-caregiver relationship is of critical importance for the child's social-emotional development. Earlier studies on caregivers' sensitivity beliefs have focused on parents' childrearing beliefs and behaviors. Although there are some studies on beliefs of some childcare providers such as child psychologists, parenting counselors, and family therapists, the question if parents' caregiving beliefs are consistent with the beliefs of preschool caregivers regarding upbringing has not been studied. So, the main goal of the present study was to compare the views of the mothers' and to those of their children's teachers at preschool about caregiving sensitivity. The sample consisted of a total of 87 caregivers (36 preschool teachers and 51 mothers). Mothers' and teachers' views about the ideal sensitive mother were measured by the Maternal Behavior Q-Sort Version 3.1 (MBQS) and their views were compared with a criterion sort provided by the experts in the field. Additional comparisons were done to examine if the mothers' sensitivity beliefs differed in relation to their education level or their children's psychological difficulties which were measured by mother- and teacher-reported Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ). The results indicated both similarities and differences in beliefs about sensitive behaviors. Although they shared similar views with experts and with each other, they showed some differences in how descriptive they found the behaviors indicated in MBQS. Education level was found to be as an important indicator of the sensitivity. Hypotheses of the study and the results will be discussed in line with the related literature. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Beliefs about children`s upbringing: The views of Turkish mothers and preschool teachers | |
dc.title.alternative | Çocukların yetiştirilmesine ilişkin inançlar: Türk anneleri ve okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-25 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Child rearing | |
dc.identifier.yokid | 10264372 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 582570 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı |