Show simple item record

dc.contributor.advisorNasır, Vesile Aslıhan
dc.contributor.authorAkbaş, Mustafa Can
dc.date.accessioned2020-12-21T13:08:45Z
dc.date.available2020-12-21T13:08:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323229
dc.description.abstractGünümüzde sosyal medya platformları sıkça kullanılmaktadır. Her sosyal medya platformu, içeriği ve özellikleri nedeniyle değişik kullanıcı kitlelerine hitap edebilmektedir. Akademik literatürde, sosyal medya platformları genelinde, kişilik özelliklerini, inanç ve tutumları ve kullanımı belirleyici faktörleri inceleyen çalışmalar yapılmıştır. Snapchat de, görüntü tabanlı bir sosyal medya platformu olmasının yanı sıra, birçok farklı özelliğiyle, değişik deneyimler sunarak, kullanıcı kitlelerine ulaşmaya devam etmektedir, ancak, akademik literatürde, Snapchat kullanımına etki eden faktörler, kullanıcı profili ve kişilik özellikleri hakkında sınırlı bilgi bulunmaktadır. Bu tezin amacı sosyal medya kullanıcılarının Snapchat kullanımına yönelik motivasyonlarını ölçmektir. Bunun yanı sıra, sosyal medya kullanıcılarının Snapchat'e yönelik tutumlarının araştırılması amaçlanmıştır. Ek olarak, kullanıcıların sık kullandığı Snapchat özellikleri ve paylaşılan içerikler araştırılmıştır. Son olarak, Snapchat kullanan ve kullanmayan bireylerin kişilik özellikleri Büyük Beş Envanteri (BFI) ve Narsisizm ölçekleriyle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda havalı olmak ve dokümantasyon faktörlerinin kullanıcıların Snapchat kullanımına yönelik tutumlarına etki eden motivasyonlar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, Snapchat, genel olarak eğlenceli görülmesinin yanı sıra, geçici bir heves olarak da görülmektedir. Snapchat içerik paylaşımıyla ilgili olarak, yüksek seviyede narsisizm sahibi kişilerin diğerlerinden daha çok özçekim paylaştıkları görülmektedir. Son olarak, nörotik kişilik, dışa dönüklük ve uyumluluk özelliklerinin Snapchat kullanımına yönelik olumlu etki yarattığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn today's digital world, social media sites are frequently used. Each social media platform can appeal to different audiences due to its content and features. In the academic literature, there are several studies conducted to examine personality characteristics, motivations, attitudes and factors that determine the use of social media platforms. The Snapchat, besides from being an image-based social media site, is offering different experiences to its users with the help of many different features and continues to reach out to the masses every day. Nevertheless, there is limited information in the academic literature about the factors that affect Snapchat usage, user profile of Snapchat and personality traits of Snapchat users. The purpose of this thesis is to investigate the main factors that motivate social media users to use Snapchat. Secondly, it is also aimed to explore the attitudes of social media users towards Snapchat. In addition, the features of Snapchat that people frequently use and the contents shared by Snapchat users are also inspected. Finally, the personality traits of users and non-users of Snapchat are analysed by utilizing Big Five Inventory (BFI) and Narcissism scales. It is found that coolness and documentation are the motivations that affect attitudes towards using Snapchat. Moreover, it is revealed that overall using Snapchat is perceived as fun but at the same time just as a fad. In terms of the content shared on Snapchat, it is observed that people who have high levels of narcissism share selfies more than other people. Finally, it is found that extraversion, neuroticism and agreeableness traits have positive effects over usage of Snapchat.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleThe relationship between snapchat users` motivation, attitude and personality and the application`s content and features
dc.title.alternativeSnapchat kullanıcılarının motivasyonu, tutumu ve kişilik özelikleri ve uygulamanın içerik ve özellikleri arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-21
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10272779
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid580700
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess