Children`s perspectives on the ideal preschool classroom community: An ethnographic case study
dc.contributor.advisor | Erdemir, Ersoy | |
dc.contributor.author | Aladağ, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T13:08:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T13:08:19Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323190 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma okul öncesi çocuklarının ortak araştırmacı olarak içinde bulundukları ve hayal ettikleri okul öncesi sınıfı paydaşları hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma çocuk hakları, çocukluk araştırmaları, eleştirel pedagoji ve ortak araştırmacı olarak çocuklar bakış açıları ile desteklenmiştir. Etnografik bir örnek olay incelemesi olarak tasarlanan araştırma devlet üniversitesine bağlı bir okul öncesi eğitim sınıfında beş altı yaş çocukları arasındaki on çocuk ve bir okul öncesi öğretmeninin araştırmacı olarak katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada haftanın bir günü ikiye bölünerek incelenmiştir. Sabah kısmında çocuklar ortak araştırmacı olarak hayal ettikleri sınıfı oluşturmuştur. Öğleden sonra ise çocuk katılımı temelli aktiviteler ile çocukların hayal ettikleri ve içinde bulundukları sınıf paydaşları hakkındaki paylaşımları ve görüşleri toplanmıştır. Çocuk katılımı temelli araştırma teknikleri, çok-yöntemli Mozaik yaklaşım temel alınarak fotoğraf çekme, çizme, turlama ve harita oluşturma, çeşitli sanat çalışmaları tekniklerinden oluşturulmuştur. Ayrıca çalışmanın verileri sınıf gözlemleri, çocuk konferansları ve araştırmacı günlüklerinden oluşmaktadır. Tematik analizler sonucu, çocukların gözünden çocuk katılımının ön planda olduğu okul öncesi sınıfı paydaşları modeli ortaya çıkmaktadır. Çocukların hayal ettikleri sınıfın paydaşlarını etkileyen ve hayal ettikleri sınıfı pratikte oluştururken kurguladıkları etmenler ve bu etmenler arasındaki ilişkiler nitel araştırma perspektiflerine göre incelenmiş ve yorumlanmıştır. Çalışma, ayrıca çocukların bakış açısından bu etmenlerin sınıf ortamlarına pratik uygulanış önerilerine dair ve çocukların ortak araştırmacı olarak katılımına ilişkin öneriler sunmaktadır. | |
dc.description.abstract | This study aims to examine how young children construct their existing and ideal preschool classroom community through imagination and implementation by featuring them as co-researchers and including them as active participants in making changes for their classroom community. The study drives from children rights movement, the new sociology of childhood, and interpretive reproduction theory and critical pedagogy. An ethnographic case study was conducted in the preschool center of a public university in Turkey. Ten children aged 5-to-6 along with the classroom teacher participated in the study. Implementation was carried out in two daily procedures: (1) During the first half of the day, children constructed and implemented their ideal classroom community practices as co-researchers, and (2) during the second half of the day, they described and shared their ideal and existing classroom community practices and experiences via child participatory activities. The data included intensive and thick field notes of classroom observations, informal semi-structured child conferencing, and teacher journal reflection notes. The results expanded on the understanding of a child-centered preschool classroom community from children's perspective. This study offers relevant implications for methodological approaches including children as co-researchers as well as child participation and child-centered paradigm in early childhood education for practitioners. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Children`s perspectives on the ideal preschool classroom community: An ethnographic case study | |
dc.title.alternative | Okul öncesi çocuklarının ideal sınıf paydaşları üzerine görüşleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-25 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Nursery classes | |
dc.identifier.yokid | 10283175 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 582273 | |
dc.description.pages | 231 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |