Show simple item record

dc.contributor.advisorDöğerlioğlu, Özgür
dc.contributor.authorÇakmak, Nevzat
dc.date.accessioned2020-12-21T13:07:48Z
dc.date.available2020-12-21T13:07:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323123
dc.description.abstractE-Ticaret, içinde bulunduğumuz günlerde bütün sektörlerden bütün türlerde ürün ve servislerinin satışının yapıldığı, hızla gelişen ve etkili bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Her satış platformunun elektronik olmayan versiyonunun kendine özgü karakteristikleri olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda, bu karakteristiklerin müşteri perspektifleri ile nasıl örtüştüğüne dair kritik noktaların ilgili platformların online versiyonlarında da iyi anlaşılması önem arz eder. Çalışmada, müşteri perspektifine dair yönlerin e-ticaret sektörüne ve kullanıcıların yaş jenerasyonuna bağlı olarak nasıl değişkenlik gösterdiği araştırıldı. Bu doğrultuda internet tabanlı bir anket yapılmış ve sonuçlar kategorik veri analizleri yardımıyla irdelenmiştir. E-ticaret'te Servis sektörü'ne örnek olarak online yemek teslimatı (örnek olarak Yemeksepeti kullanılmıştır) kullanılmış olup, fiziki ürün satışı için ise elektronik ürün satışı (örnek olarak Teknosa.com ve Hepsiburada kullanılmıştır) baz alınmıştır. Çalışma göstermektedir ki müşteriler yaptıkları satın alımın içeriğinin ne olduğuna fiziki ürün satışı sektöründe servis sektörüne kıyasla daha fazla hassasiyet göstermektedirler. Çalışmanın bir başka önemli bulgusu ise Z jenerasyonu müşterilerin Zaman kullanımı konusundaki hassasiyetlerinin daha eski jenerasyonlara kıyasla daha düşük oluşudur.
dc.description.abstractE-commerce nowadays is a very impactful and rapidly growing means of selling every kind of goods and services from any sector. Since every sales platform has their own characteristics on their offline version, it is important to figure out how these characteristics match with Customers' perspectives on their online versions as well. On the study, it is investigated how Customers' perspective dimensions on the E-Commerce change by differentiations over different sectors and age generations. Research has been conducted by implementing a web-based questionnaire and the results have been analyzed by categorical data analyses. While Online Food Delivery (Yemeksepeti was used as the example) has been picked as an example of Service Sector, example for the Goods Sales Sector was Electronic Goods Sales platforms (Teknosa.com and Hepsiburada were used as examples). According to the findings, customers are more interested in what they buy at Goods Sales Sector than Services Sector. Another key finding of the study is that Generation Z customers are less concerned about time saving compared to other generations.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCustomer perspectives on e-commerce in different sectors
dc.title.alternativeFarklı sektörlerde e-ticaret'e yönelik müşteri perspektifleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10284237
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582536
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess