Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Irmak
dc.contributor.authorVardani, Parnia Jafari
dc.date.accessioned2020-12-11T13:33:48Z
dc.date.available2020-12-11T13:33:48Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/321775
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı, yolcuların rahatını ve emniyetini analiz ederek ve Türk halkının ergonomik ve antropometrik özelliklerini gözönüne alarak kent içi toplutaşıma aracı olarak kullanılan otobüsler için bir oturma birimi tasannu yapmak. Birinci bölümde taplutaşımacılığın tarihi gelişimi, kent içi toplutaşımacılıgın tanımı, İstanbul'da kent içi toplutaşıma araçtan ve türleri, avantaj ve dezavantajları ayrıca toplutaşımacılıktaki yerleri araştırılmıştır. İkinci bölümde istanbul'da kent içi toplutaşımacılığında otobüsün yeri, otobüsde ergonomik verilere, araç içinde yolcu konforuna ve emniyetine, sonuçta oturma biriminin araç içinde bütünün bir parçası olduğunu varsayarak tasarımı etkileyen faktörlere değinilmiştir. Ayakta ve oturan yolcuları doğrudan veya dolaylı yoldan konforu ve emniyetini etkileyen oturma biriminin uzantısı olan, bazısı birime ba§lı, bazısı da ayrı monte edilen ve bütün yoicuiann emniyetini etkileyen tutunmalar arastmimıştır. üçüncü bölümde kent içi otobüslerinde oturma birimi tasarımında ilkeler ve antropometrik, anatomik, biyomekanik olarak gözönüne alınması gereken noktalar ve Türk insanının antropometrik verileri, aynca oturmanın antropometrisine değinilmiştir. Bu bölümde aynca istanbul'da kullanılan otobüslerin oturma birimleri ve dış ülkelerdeki oturma birimleri incelenmiştir.
dc.description.abstractSUMMARY The purpose of this research Is to design a new seat unit for the innercity public transportation vehicles, analyzing passengers' comfort and security and considering Turkish peoples ergonomic and antropometric specifications. in the first chapter, historicai evolution and definition of the innercity public transportation and ifs kinds and vehicles were examined. Apart from this, the place of the public transportation in the transportation in Istanbul, and Its advantages and disadvantages were also examined. In the second chapter, srtutation of the busses for public transportation in Istanbul was searched. 3esides, as suming that the seat unit is the part of the whole in the busses, ergonomic data, passengers' comfort and security and as a result, factors which affect the design were mentioned. The holders that some are connected to the unit some are mounted separately and affect directly or indirectly security and comfort of the passengers sitting or standing were also examined. in the third chapter, principles to design a new seat unit for innercity public transportation busses; anatomic, antropometric, biomechanic points of sitting and antropometric specifications of Turkish people were examined Sesides. in this chapter, the seat units which are used in the busses in Istanbul were compared with those are in foreign countries.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleKent içi toplutaşıma araçlarında oturma birimi tasarımı (Otobüs)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmIndustrial design
dc.subject.ytmBus
dc.subject.ytmUrban transport
dc.subject.ytmPublic transportation vehicles
dc.subject.ytmSitting equipments
dc.subject.ytmDesign
dc.identifier.yokid30303
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid30303
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess