Seramik malzeme ile yeniden yorumlanan gündelik nesneler aracılığı ile aydınlatma tasarımları
dc.contributor.advisor | Güner, Enver | |
dc.contributor.author | Gündeşlioğlu, Hatice Özgü | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:13:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:13:05Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2019-03-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31694 | |
dc.description.abstract | Sanayi devrimi ve getirmiş olduğu seri üretim kolaylığı sebebiyle bugün kalabalık birnesneler dünyasında yaşamaktayız. Kültürel, fiziksel ve psikolojik etkileşim aracı olan bunesnelerin çoğu işlevini yerine getirdiği sürece fark edilmeyen, sıradan nesnelerdir. Genelolarak gündelik nesneler olarak adlandırabileceğimiz bu kullanım nesneleri ile rasyonel veirrasyonel nitelikleri sayesinde iletişim kurmaktayız.Bağımsızlığını 20.yy'da ilan ederek bir bilim dalı olarak kabul gören göstergebilim inçalışma alanı edebiyat ya da dilbilim ile sınırlı değildir. Aksine plastik sanatlar, endüstriyelürün tasarımı, mimari, grafik tasarım, sahne sanatları ve sinema gibi birçok disiplin degöstergebilimden faydalanmaktadır. Bu sebeple yukarıda bahsedilen gündelik nesneninmalzeme, işlev, biçim, anlam olarak sıralanabilecek rasyonel ve irrasyonel nitelikleriniirdelemek üzere göstergebilimden yararlanılabilir.Bu tez çalışmasında gündelik nesneyi irdeleyebilmek adına örnek bir çalışmaoluşturulmuştur. Biçime sadık kalınarak seramik malzeme ile yorumlanan çeşitli gündeliknesnelere (asma kilit, kağıt bardak, el ve yüz havlusu) ilk işlevinden farklı olarak aydınlatmaişlevi yüklenmiştir. Böylelikle nesnelerin hem malzeme hem de işlevi değişirken biçimi sabittutulmuş ve inceleme için çıkış noktası oluşturulmuştur. Bu nesnelerin zihnimizde oluşan ilkimgeleri diğer bir deyiş ile nesneler ile ilgili önyargılarımız biçim olarak seramiğeaktarılmaya çalışılmış ortaya çıkan `yeni` ye yine biçimden ötürü aydınlatma fonksiyonuyüklenmiştir. İki aşamalı olarak düşünülebilecek çalışmadaki bu süreç göstergebilimaçısından incelenerek okuyucuya edinilen deneyimler ve sonuçlar sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | We are living in a crowded world of object because of industrial revolution and massproduction as its outcome. All these objects, which are cultural, physical and psychologicalinteraction tools, are invisible and ordinary object as long as it keeps on functioning.Generally these functional objects are named as everyday objects and we connect themthrough their rational and irrational qualifications.The working area of semiotics which declared its independence and is accepted as adiscipline in the 20th century is not limited to literature or linguistics. Conversely manydisciplines as plastic arts, industrial product design, architecture, graphic design, performingarts and cinema benefit from semiotics. Consequently, semiotics can be used to examine theabove-mentioned rational and irrational qualifications of everyday objects that can beclassified as materials, function, form, meaning.In this thesis a case study is created to examine the everyday object. While sticking toits form, some everyday objects (padlock, paper cup, facecloth) are interpreted with ceramicmaterial and dissimilarly to first function, lighting function is assigned them. The first imagethat appear in our minds in other words bias about these objects are tried to transfer toceramic. The generated `new` is functioned as lighting because of its form. Two stagedprocess is examined; hands on experience and results are presented to reader. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Seramik malzeme ile yeniden yorumlanan gündelik nesneler aracılığı ile aydınlatma tasarımları | |
dc.title.alternative | Lighting design with everyday products which are re-interpreted with ceramic material | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-11 | |
dc.contributor.department | Seramik Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10104700 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 411919 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |