Show simple item record

dc.contributor.advisorGürdal, Ayla
dc.contributor.authorUlu, Cüneyt
dc.date.accessioned2020-12-11T12:47:29Z
dc.date.available2020-12-11T12:47:29Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/316937
dc.description.abstractÖZET İZLEME SINAVLARININ FEN ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENME ÜRÜNLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ Bu çalışmada izleme sınavlarını temel alan geri besleme etkinliklerinin fen bilgisi dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve fen bilgisi dersine karşı olan tutumlarına bir etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada Ataköseoğlu İlköğretim Okulu 7.sınıf 7-A ve 7-B şubelerinde öğrenim gören toplam 83 öğrenci uygulamaya dahil edilmiştir. Bu amaç doğrultusunda ilköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersi `Kuvvet ve Hareketin Buluşması-Enerji` ünitesinde deney grubuna dönüt-düzeltme etkinlikleri planlanırken ve uygulanırken izleme sınav sonuçlan, kontrol grubuna ise erişi sınav sonuçları kullanılmıştır. Veri toplamak için üç ölçüm aracı kullanılmıştır: (1) 1990-2002 yıllan arasında orta öğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme smavlannda ünite ile ilgili çıkmış sorulardan oluşturulan yirmi adet çoktan seçmeli test maddesi içeren Basan Testi, (2) Akınoğlu (2001) tarafından geliştirilen Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum Ölçeği, (3) Araştırmacı tarafından ders öğretmeninin ve danışman öğretim üyesinin görüşleri de alınarak oluşturulan İzleme Sınavları. Elde edilen veriler spss' de değerlendirilerek tablolar halinde gösterilmiş ve yorumlanmıştır. Çalışma sonunda izleme sınavlarını temel alan geri besleme etkinliklerinin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin öğrenme düzeylerinin yani akademik başanlanmn arttığı, tespit edilmiştir. Çalışma sonunda izleme sınavlarını temel alan geri besleme etkinliklerinin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin fen bilgisi dersine karşı olan tutumlannın arttığı, erişi sınavlannı temel alan geri besleme etkinliklerinin kullanıldığı kontrol grubu öğrencilerinin ise fen bilgisi dersine karşı olan tutumlarının azaldığı tespit edilmiştir. Bu çalışma sonuçlarının ilgili alanlarda yapılacak olan çalışmalara yardımcı olması umulmaktadır. n
dc.description.abstractABSTRACT THE EFFECT OF FORMATIVE EVALUATION ON LEARNING PRODUCTS IN SCIENCE TEACHING In this study, feedback facilities based on formative evaluation in science lesson has been searched for whether it has an effect on the academic success of students and their attitudes towards science lesson. 83 students who were educating in A,B, classes of the 7th grade of Ataköseoğlu Secondary School were indued in this study. In the `Joint of Force and Kinetics-Energy` unit of secondary school, while planning and applying feedback and correction facilities formative evaluation results are used for the experiments group, on the other hand summative tests are used for the control group. Three measurement instruments are used. These are 1) A success test including 20 multiple chosce questions which were asked in the admission and placement tests of secondary schools in 1990-2002. 2) An attitude scale for the science lesson developed by Akmoğlu. 3.) Formative test formed by the researcher asking for the ideas of the instructor and the counselled The gathered data are processed by SPSS and the results are shown by tables and then commented. At the end of the study it is fonud out that learning level, in that academic success of the students who were involued in the experimental group in which feedback facilities were based on the formative evaluation increased and learning level in that academic success of the students who were involued in the control group in which feedback facilities were based on the summative evaluation decreased. At the end of the study it is fonud out that students attitudes towards science lesson increased in the experimental group in which feedback facilities based on formative evaluation were applied, on the other hand the students attitudes decreased in the control group in which feedback facilities based on the summative evaluation were applied. It is hoped that the results of this study will help to the studies to be hed in the related areas. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİzleme sınavlarının fen öğretiminde öğrenme ürünlerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe effect of formative evaluation on learning products in science teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid165819
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid149049
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess