Bilim ve sanat merkezi`nde verilen müzik eğitiminde öğrenci-öğretmen-ebeveyn etkileşimi
dc.contributor.advisor | Özmenteş, Gökmen | |
dc.contributor.author | Adizel, Begüm Fulya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:12:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:12:48Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-07-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31660 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı Antalya Bilim ve Sanat Merkezi'nde verilen müzik eğitimi sürecindeki öğrenci-öğretmen-ebeveyn etkileşiminin bileşenlerini ortaya koymak ve bu bileşenlerin öğrenme sürecindeki rolünü belirlemektir. Nitel araştırma modellerinden durum çalışması olan bu araştırma 2016-2017 Bahar döneminde Antalya Bilim ve Sanat Merkezi'nde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu Antalya Bilim ve Sanat Merkezi'nde görev yapan bir müzik öğretmeni, bu kurumda müzik eğitimi alan altı öğrenci ve bu öğrencilerin ebeveynleri oluşturmuştur. Veri toplamak için ise öğretmen, öğrenciler ve ebeveynler ile görüşme yapılmış ve öğretmen, öğrenciler ve ebeveynlerden yedi hafta süresince haftada bir olmak üzere yansıtıcı günlükler alınmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; alt problemlere göre düzenlenen veriler işlenmiş ve müzik eğitiminde öğrenci-öğretmen-ebeveyn üçgeninde psikodinamik, kişisel ve kişilerarası boyutların etkili olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of the research is to identify the components of the student-teacher-parent interaction in the music education process at the Antalya Science and Arts Center and determine the role of these components in the learning process. This research, which is a case study from qualitative research models, was conducted in Antalya Science and Art Center in 2016-2017 spring semester. The study group was a music teacher working at the Antalya Science and Arts Center, with six students studying in this institution and the parents of these students. In order to collect the data, interviews were made with teachers, students and parents, and reflection diaries were taken once a week for seven weeks from the teachers, students and parents. Content analysis was used in the analysis of the data obtained in the research. As a result of the research; It is seen that psychodynamic, personal and interpersonal dimensions are effective in the student-teacher-parental triangle in music education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Bilim ve sanat merkezi`nde verilen müzik eğitiminde öğrenci-öğretmen-ebeveyn etkileşimi | |
dc.title.alternative | Student-teacher-parent interaction in music education given in science and art center | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-24 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Science and arts centers | |
dc.subject.ytm | Teacher-student interaction | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Psychology of music | |
dc.identifier.yokid | 10132316 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 494287 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |