Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmenteş, Gökmen
dc.contributor.authorAdizel, Begüm Fulya
dc.date.accessioned2020-12-02T12:12:48Z
dc.date.available2020-12-02T12:12:48Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31660
dc.description.abstractAraştırmanın amacı Antalya Bilim ve Sanat Merkezi'nde verilen müzik eğitimi sürecindeki öğrenci-öğretmen-ebeveyn etkileşiminin bileşenlerini ortaya koymak ve bu bileşenlerin öğrenme sürecindeki rolünü belirlemektir. Nitel araştırma modellerinden durum çalışması olan bu araştırma 2016-2017 Bahar döneminde Antalya Bilim ve Sanat Merkezi'nde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu Antalya Bilim ve Sanat Merkezi'nde görev yapan bir müzik öğretmeni, bu kurumda müzik eğitimi alan altı öğrenci ve bu öğrencilerin ebeveynleri oluşturmuştur. Veri toplamak için ise öğretmen, öğrenciler ve ebeveynler ile görüşme yapılmış ve öğretmen, öğrenciler ve ebeveynlerden yedi hafta süresince haftada bir olmak üzere yansıtıcı günlükler alınmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; alt problemlere göre düzenlenen veriler işlenmiş ve müzik eğitiminde öğrenci-öğretmen-ebeveyn üçgeninde psikodinamik, kişisel ve kişilerarası boyutların etkili olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of the research is to identify the components of the student-teacher-parent interaction in the music education process at the Antalya Science and Arts Center and determine the role of these components in the learning process. This research, which is a case study from qualitative research models, was conducted in Antalya Science and Art Center in 2016-2017 spring semester. The study group was a music teacher working at the Antalya Science and Arts Center, with six students studying in this institution and the parents of these students. In order to collect the data, interviews were made with teachers, students and parents, and reflection diaries were taken once a week for seven weeks from the teachers, students and parents. Content analysis was used in the analysis of the data obtained in the research. As a result of the research; It is seen that psychodynamic, personal and interpersonal dimensions are effective in the student-teacher-parental triangle in music education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleBilim ve sanat merkezi`nde verilen müzik eğitiminde öğrenci-öğretmen-ebeveyn etkileşimi
dc.title.alternativeStudent-teacher-parent interaction in music education given in science and art center
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-24
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmScience and arts centers
dc.subject.ytmTeacher-student interaction
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmPsychology of music
dc.identifier.yokid10132316
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494287
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess