XX.yüzyıl`ın ikinci yarısında geleneksel kültür imgelerinin İran heykel sanatına yansımaları
dc.contributor.advisor | Özkarakoç, Özcan | |
dc.contributor.author | Ghorbani, Bahareh | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:12:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:12:44Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-06-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31652 | |
dc.description.abstract | Modernliğin devamı ya da yeni bir dönem olarak adlandırılan postmodernitekavramı, özellikle Amerika'da kendisine yer bulmuş ve bu sürecin tüm dünyayaetkisi zamanla hissedilmiş; fakat etki altına girme süreçleri toplumların yapısına,inançlarına, dünya görüşlerine, ekonomisine, coğrafik konumu vb. özelliklerine görefarklılıklar göstermiştir. Bunun sonucunda Modernizm ve Postmodernizm kimiülkelerde tam anlamıyla yaşanırken kimi ülkelerde de daha kısa soluklu süren vetoplumsal yapıda nispeten daha az etkili biçimde gözlemlenmektedir. Bu bağlamda`XX. Yüzyılın İkinci Yarısında Geleneksel Kültür İmgelerinin İran Heykel SanatınaYansımaları` konulu çalışmada İran'ın belirli tarihler içerisindeki sanatsalyaklaşımları incelenmiş, Modernizm ve Postmodernizm kavramları ile heykel sanatıbünyesinde yaşanan değişimin İran heykel sanatındaki yansımaları ve İranKültürü'nün bu süreçte heykel sanatına etkisi sorgulanmıştır.Araştırmada İran Heykel Sanatının 1950'den 2000'li yıllara uzanan zamandilimi içindeki eserleri; estetik, teknik ve plastik özellikleri bakımından ve İran'a haskültürel imgelerin izlerini taşıyan sanat eserleri temelinde ele alınmıştır. Tarihsel biryaklaşımla, geleneksel kültür imgelerinin İran Heykel Sanatı üzerindeki etkilerini vebunun boyutlarını toplumsal değerler bağlamında ortaya çıkarmayı amaçlayan üçheykel sanatçısı ve eserleri betimlenmiştir.Anahtar kelimeler: Batı sanatı, geleneksel imgeler, İran heykel sanatı, Postmodern sanat... | |
dc.description.abstract | Postmodernity is the continuation of modernity or a new independent concept,Especially in the United States, found its place. and felt its effect throughout in theworld at during time.And the scope of this impact was evident on the structure of society,beliefs,worldview, economics, and geographic location. As a result, modernism andpostmodernism in some countries have been short lived and had less effect,and insome other countries are very influential in the social structure of the country.In this regard,we study the art effects of concept of modernism andpostmodernism in Iranian sculpture,In the context of Iran's industrial culture in thesecond half of the 20th century.In this research,we study the effect of sculpture attime period of Iranian Sculpture Art, between 1950 and around 2000.Artwork of this era,we will be investigated from the perspective of Aesthetics,technical specifications and plastic properties,Unique cultural artistic signs.In ahistorical approach,We will be showing the Impact of Images of Iranian IndustrialCulture on Sculpture,And in the dimensions of social values,we introduce the threeembodiments of this era of Iran.Key words: Western art, traditional paintings, Iranian sculpture art, Postmodern art ... | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | XX.yüzyıl`ın ikinci yarısında geleneksel kültür imgelerinin İran heykel sanatına yansımaları | |
dc.title.alternative | The reflections of traditional culture on Iran sculpture in the second half of XX. century | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-15 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10161587 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 623830 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Heykel Sanat Dalı |