dc.contributor.advisor | Sağ, Mehmet | |
dc.contributor.author | Tabak, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:12:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:12:37Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31639 | |
dc.description.abstract | Modern eğitimde hedeflenen; ideal toplumu oluşturabilecek ideal bireyi yetiştirmektir. İdeal birey; dönemimin gereksinimlerine göre kendi donanımını arttırarak, döneminin ihtiyaçlarının farkına verip bu ihtiyaçlar doğrultusunda kendini donatan bireydir. Bu nedenle bireylerin çocukluk yıllarından itibaren sanat eğitiminin yardımıyla kendilerini tanımalarını sağlamak ve yaşamda ihtiyaç duyacağı yeterlilikleri kazandırmayı hedeflenir. Sanatla eğitilmek çocukların algılarını ve davranışlarını olumlu gelişmesini sağlar. Bunun yanında sorun çözme becerileri, kendilerini tanıma, kendini ifade etme ve yaratıcılıklarını geliştirir.Özel Eğitim, akranlarından farklı gelişim özellikleri sahip çocukların eğitim ve öğretim ihtiyaçlarını doğrultusunda sunulan eğitim hizmetleridir. Özel eğitim öğrencileri özel eğitim nedenlerine göre görme, işitme veya farklı engel guruplarına göre sınıflandırılabilir. Özel Eğitimin başlangıcı, dünyada Itard ve Victor'la (1787-1851) ülkemizde ise 1889 yılında İstanbul Ticaret Mektebi'nde zamanın ileri gelenlerinin sağır çocuklarını eğitmek için Grati Efendi tarafından sağırlar okulunun açılması olarak kabul edilir.Sanat eğitimi, bireye estetik bir duyarlılık kazandırma sürecidir. İlk olarak Almanya`da yeni bir okul ve eğitim anlayışı arayışlarında ortaya çıkan Sanat eğitimi, çocuğun kendini keşfetme, ifade etmesini zenginleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu durum öncelikler resim dersini etkilemiştir. Resim eğitiminden artık çocuğun yönlendirilmesi yerine onu serbest çizim ve doğaya yöneltilmesi önem kazanmıştır. Sanat eğitimi, bireyin yeteneklerini geliştirerek, izlenimlerini duygu ve düşüncelerini estetik bir çerçevede oluşturma sürecidir. İlk olarak Almanya`da yeni bir okul ve eğitim anlayışı arayışlarında ortaya çıkmıştır. Çocuğun kendini keşfetme, ifade etmesini zenginleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu durum öncelikler resim dersini etkilemiştir. Çocuğun yönlendirilmesi yerine onu serbest çizim ve doğaya yöneltilmesi önem kazanmıştır.Görsel Sanat Dersi, eğitim bilimi, sanat, ve sanat tarihinin eğitim ve öğretimde uygulanan disiplinidir. Resim-İş dersi, MEB tarafından son yıllarda yapılan düzenleme sonrasında, Görsel Sanatlar dersine dönüştürülmüştür. Görsel sanatlar dersi uygulama ağırlıkta bir ders olmasına rağmen okullarda ders süresi 1 saat olarak işlenmektedir. Bazı okullarda buna ek olarak ''Seçmeli Görsel Sanatlar'' dersi olaraktan ders süresini 2 saat olarak işlemektedir. Okullar ders dışı saatlerde egzersiz ve yetiştirme kursları adı altında öğrencilerine görsel sanatlar dersine yönelik eğitim ihtiyacını karşılamaktadır. Aynı zamanda resmi kurumlar veya sivil kuruluşların düzenlediği resim yarışmaları ile yetenekli öğrencilerin bu alandaki başarıları pekiştirilmektedir. Anahtar Kelimeler: Hafif Mental, Özel Gereksinimli, Dil Becerileri, Tasarım Elamanları. | |
dc.description.abstract | The purpose of modern education is to raise ideal individual that can form ideal community. Ideal individual is the one who fulfill his needs by recognizing the need of his age, in an artistic, technical and scientific way. For this reason, it aims for individuals to identify themselves by the help of art education and the efficiency that they will need through the life since their childhood. Being educated with the art effects children' behaviors and perceptions in a positive way. Besides, it enhances their problem solving skills, self-knowledge, self-expression skill and creativity. Special Education is all the education services, which is served to provide the education needs of children who show different development features compared to his/her peers. Special education students can be categorized according to the reason of special education: visual, auditory or other different handicap groups.The beginning of special education is regarded with the story of Itard and Victor for the entire world, yet, in our country, it is the opening of school for the deaf by Grati Efendi to educate deaf children of notable persons of its time at the Istanbul Trade School in 1889. Art education is the process that individual improves his skills and forms his impressions, sense and opinions esthetically. For the first time, it showed up while looking for a new school and education system in Germany. It aims to enrich self-discovery and expressing of child. That first influenced art class. In that case, instead of being directed of child, freehand drawing and guiding to the nature gained importance.Fine arts lesson is the applied discipline of pedagogy, art and art history at the education. Painting lesson was transformed to visual art lesson after the arranging by the ministry of national education. Although visual art lesson is a mainly practice based, lesson time is determined 1 hour. In addition to that, some schools have `Optional Visual Art` lesson and they teach 2 hours. Some schools provide the education need for visual art lesson of students under the name of exercise course and training course. In addition, with the painting contest organized by government agency and civil institution, those skillful students' success is reinforced.The need for knowing the surrounding which starts with at birth begins firstly sucking and holding reflex. It turns into expressing process with the language development. The way of expressing, along with oral form, gains physical qualification. These are gestures and writing skills. As thin and thick muscle grow enough and the help of different materials, it changes to scratch phases. Those meaningless scratches gain meaning with the effect of education. Writing and painting are two different canals at gaining meaning. Those canals supply various data for mainly parents and teacher for the child to knowStarting point of the study leans on the question how mild level special education students that are out of learning process can express themselves better. In our daily life, while we are talking and telling something, a random memory, incident or the sounds, visuals, all stimulants influence us. After these exposures, oral expressing process can either end or go to different topics. This expressing must be below the threshold of our consciousness along with mental flatness to prevent that kind of ending and drifting away in telling process.Key words: Mild Mental, Special Necessity, Design Elements, Language Skills, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Resim uygulamalarının hafif düzey (retarde) özel eğitim öğrencilerinin dil becerisi gelişimine katkısı | |
dc.title.alternative | The contribution of art pratice to the low retardedstudents' language skiis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-24 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Language skills | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Mentally retarded children | |
dc.subject.ytm | Children with special needs | |
dc.identifier.yokid | 10180647 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 524664 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |