Show simple item record

dc.contributor.advisorGüllü Sayarı, Eren
dc.contributor.authorÖzdemir, Selin
dc.date.accessioned2020-12-02T12:12:32Z
dc.date.available2020-12-02T12:12:32Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31629
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, viyolonsel öğrencilerinin çalgı üzerinde yaşadığı teknik problemleri incelemek ve çıkan sonuçlar doğrultusuna öğrencilerin en çok problem yaşadığı teknik problemlere yönelik öneriler getirmektir. Araştırmanın katılımcılarını Akdeniz Üniversitesi Antalya Devlet Konservatuvarında okuyan farklı düzeylerdeki viyolonsel bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Farklı düzeylerde olan bu öğrenciler ilkokul, ortaokul, lise, lisans ve yüksek lisans öğrencilerinden oluşmaktadır. Viyolonsel öğrencilerinin yaşadığı teknik sıkıntılar nedir? Problem cümlesinden yola çıkılarak üç başlık altında topladığımız, sağ el / arşe teknik sorunları nelerdir? Sol el teknik sorunları nelerdir? Duruş, tutuş ve oturuş sorunları nelerdir şeklinde alt problemler oluşturulmuştur. Bu araştırma için nitel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmış, gözlem formu soruları üç uzman görüşüne başvurularak hazırlanmıştır. Hazırlanan gözlem formundaki sorular için beşli puanlama anahtarı kullanılmıştır. Alt problemlerden yola çıkılarak hazırlanan gözlem formu sorularında sağ el / arşe teknikleri için 13, sol el teknikleri için 12 ve duruş, tutuş, oturuş için 10 soru hazırlanmıştır. Uygulama tamamlandıktan sonra gözlem formundan elde edilen veriler doğrudan aktarılmış ve tablolar haline getirilmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler doğrultusunda farklı düzeylerde olan viyolonsel öğrencilerinin sağ el tekniklerinden en çok staccato, spiccato, marcato gibi davranışlarda problem yaşadıkları, sol el tekniklerinden ters ve düz artikülasyon, entonasyon ve pus pozisyonlarını çalma davranışlarından, duruş, tutuş ve oturuş davranışlarından da en çok sağ kol ve bilek koordinasyonunu doğru yapabilme davranışından aldığı sonuçlarına varılmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerin disiplinli bir öz çalışmaya sahip olmasının, egzersiz ve etüt gibi doğru materyallerle çalışmasının yaşanılacak problemleri azaltacağı öngörülmektedir.Anahtar Kelimeler: Viyolonsel, Teknik Problem, Öğrenci, Çalgı
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the technical problems experienced by cello stu-dents on the instrument and to suggest suggestions for the technical problems that students are having the most problems in accordance with the results. The participants of the research are the students at the different levels of the cellar section who study at the Akdeniz Univer-sity, Antalya State Conservatory. These students at different levels are elementary, junior high, high school, undergraduate and graduate students.What are the technical difficulties experienced by cello students? From the problem culmination we have collected under three headings, what are left hand technical problems? There are sub problems in the form of posture, holding and seizure problems. For this rese-arch, a descriptive survey model was used as a qualitative research method, and observation form questions were prepared by referring to three expert opinions. A five-point scoring key was used for the questions on the prepared observation form. In the questionnaire form pre-pared from the sub-problems, 13 questions were prepared for right hand / arche technique, 12 questions for left hand technique and 10 questions for posture, grip and sitting.After the application was completed, the data obtained from the observation form were directly transferred and tabulated. It is found that the cello students who are at diffe-rent levels in the direction of the data obtained from the study have the most problems from the right hand techniques such as staccato, spiccato and marcato, the opposite from the left e techniques and the straightest articulation, intonation and ambush positions, arm and wrist coordination to do the right behavior can be done. It is foreseen that the fact that students have a disciplined self-study in this direction and works with the right materials such as exercise and etudes will reduce the problems to be experienced.Keywords: Cello, Violoncello, Technical Difficulties, Student, İnstrumenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleFarklı düzeylerdeki viyolonsel öğrencilerinin teknik problemleri; Akdeniz Üniversitesi Antalya Devlet Konservatuvarı örneği
dc.title.alternativeTechnical problems of cello students at different levels; Akdeniz University State Conservatory example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-16
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmConservatory
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic learning
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmCello
dc.identifier.yokid10193906
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526987
dc.description.pages45
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess