Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşbuğ, Fatih
dc.contributor.authorAkarsu, Handan
dc.date.accessioned2020-12-02T12:12:25Z
dc.date.available2020-12-02T12:12:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31616
dc.description.abstractSanatçı `üreten birey`, içselleştirdiği kavramlar bütününden aktarımlar sunar. Bilinçdışı eylemler bilinçli yapılan kurgulara dönüşür ve yüzey bilincin salt hali olarak ortada dururken üreten kişinin bilincine dönüşmüş olur. Ancak bu ilişki yalnızca `üreten kişi` ile sınırlı kalmaz. Yüzey üzerine uygulanan müdahalelerden sonra onun farklı bilinçlerle de karşılaşacağını göz ardı etmemek gerekmektedir. O halde yüzeyin tek bir bilince ait olmadığı savı ortaya çıkar. Bunun nedeni yüzeyin her karşılaşmada farklı bir zihnin müdahalelerine maruz kalmasıdır. Dolayısı ile bu süreci resim yüzeyinin nasıl algılandığı ile ilişkilendirerek zihinsel bir dönüşüm olarak adlandırılabilir. Yazının genelini resmin yüzey algısı üzerinden yürütüp, 1980-1990 yılları Türk resmi üzerinden ele alınmıştır. Genel formuyla yüzeyin kim tarafından nasıl bir algı ile anlamlandırıldığı etken ve faktörlerin değerlendirildiği yazıda yalnızca sanatçı `üreten birey` olarak değil; toplum, izleyici, algılanan ve algıyacı olarak ele alınmaktadır. Bu bağlamda 1980-1990 yılları arasında Resim yüzeyi değerlendirilmeleri yapılmaktadır. Bu durum ise Zihinsel Dönüşüm olarak adlandırılmaktadır.
dc.description.abstractThe artist `propagator person` presents transference from the thoughts inside. Unconscious behaviours turns into conscious speculations and becomes the conscious of the propagator person. But this relationship isn't limited with the propagator person.After the interferences practised to the surface, we should take into consideration that it will face with different senses. Therefore, we come to the point that a human doesn't belong to one sense/mind. This is because, the surface faces with the different mind interferences in every event. Hence, we can name this process mental transformation associating with how the surface of the Art understood.We are writing the general of this article from the perception of Art's surface and handling from the Turkish Art in 1980's. In general, how the surface is understood is not handled only with the propagator person, but also `society, follower `…..etc. In this context, the evaluation of Art surface is done between 1980 and 1990. And this is named as ` mental transformation`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleResim yüzeyindeki zihinsel dönüşümün 1980-1990 yılları arasındaki çağdaş Türk resmine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of cognitive transformation to painting medium on modern Turkish painting art between 1980-1990 period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-02
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmTurkish painting art
dc.subject.ytmModern painting
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmModern painting art
dc.subject.ytmEndogeneity
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmMeaning
dc.subject.ytmMental transformation
dc.identifier.yokid10132160
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505694
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess