Resim yüzeyindeki zihinsel dönüşümün 1980-1990 yılları arasındaki çağdaş Türk resmine etkisi
dc.contributor.advisor | Başbuğ, Fatih | |
dc.contributor.author | Akarsu, Handan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:12:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:12:25Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-04-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31616 | |
dc.description.abstract | Sanatçı `üreten birey`, içselleştirdiği kavramlar bütününden aktarımlar sunar. Bilinçdışı eylemler bilinçli yapılan kurgulara dönüşür ve yüzey bilincin salt hali olarak ortada dururken üreten kişinin bilincine dönüşmüş olur. Ancak bu ilişki yalnızca `üreten kişi` ile sınırlı kalmaz. Yüzey üzerine uygulanan müdahalelerden sonra onun farklı bilinçlerle de karşılaşacağını göz ardı etmemek gerekmektedir. O halde yüzeyin tek bir bilince ait olmadığı savı ortaya çıkar. Bunun nedeni yüzeyin her karşılaşmada farklı bir zihnin müdahalelerine maruz kalmasıdır. Dolayısı ile bu süreci resim yüzeyinin nasıl algılandığı ile ilişkilendirerek zihinsel bir dönüşüm olarak adlandırılabilir. Yazının genelini resmin yüzey algısı üzerinden yürütüp, 1980-1990 yılları Türk resmi üzerinden ele alınmıştır. Genel formuyla yüzeyin kim tarafından nasıl bir algı ile anlamlandırıldığı etken ve faktörlerin değerlendirildiği yazıda yalnızca sanatçı `üreten birey` olarak değil; toplum, izleyici, algılanan ve algıyacı olarak ele alınmaktadır. Bu bağlamda 1980-1990 yılları arasında Resim yüzeyi değerlendirilmeleri yapılmaktadır. Bu durum ise Zihinsel Dönüşüm olarak adlandırılmaktadır. | |
dc.description.abstract | The artist `propagator person` presents transference from the thoughts inside. Unconscious behaviours turns into conscious speculations and becomes the conscious of the propagator person. But this relationship isn't limited with the propagator person.After the interferences practised to the surface, we should take into consideration that it will face with different senses. Therefore, we come to the point that a human doesn't belong to one sense/mind. This is because, the surface faces with the different mind interferences in every event. Hence, we can name this process mental transformation associating with how the surface of the Art understood.We are writing the general of this article from the perception of Art's surface and handling from the Turkish Art in 1980's. In general, how the surface is understood is not handled only with the propagator person, but also `society, follower `…..etc. In this context, the evaluation of Art surface is done between 1980 and 1990. And this is named as ` mental transformation`. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Resim yüzeyindeki zihinsel dönüşümün 1980-1990 yılları arasındaki çağdaş Türk resmine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of cognitive transformation to painting medium on modern Turkish painting art between 1980-1990 period | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-02 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.subject.ytm | Modern painting | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Modern painting art | |
dc.subject.ytm | Endogeneity | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Meaning | |
dc.subject.ytm | Mental transformation | |
dc.identifier.yokid | 10132160 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 505694 | |
dc.description.pages | 171 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |