Show simple item record

dc.contributor.advisorZor, Aydın
dc.contributor.authorGöymen, Kübra
dc.date.accessioned2020-12-02T12:12:24Z
dc.date.available2020-12-02T12:12:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31613
dc.description.abstractJenerik (intro) programların ve dizilerin başlangıç ve bitişlerinde görülen,yapım kadrosunu tanıtıcı nitelikteki yazıların ifadesidir. Jenerikler yayın akışıiçerisinde programların karıştırılmadan ayırt edilebilmesi amacı ile ortaya çıkmıştır.Jenerik, grafik, tipografi, hareketli görüntü ve müziğin bir bileşeni, hikaye anlatımsürecine önemli katkısı bir önsöz olarak nitelenmektedir. Jenerikte yer alan yazılarındüzenlenmesinde tipografik eleman ve ilkelerden yararlanılmaktadır. Jeneriktasarımında görsel estetiği yakalamak için tipografi, jeneriğin önemli unsurlarındanbirisidir. Grafik tasarımda tipografi, bilgi ve mesajın anlaşılabilir bir form diliyleiletilmesidir.Jenerikler, programın türüne ve hedef kitlesine göre farklı tasarımlar vetekniklerle uygulanabilmektedir. Jeneriklerin rolü filmin tarzının belirlemesinde biryol olarak tanımlamaktadır. Kitle iletişim araçlarından televizyon, her geçen güninsanların yaşamında vazgeçilmez bir parça haline gelmektedir. Günümüzde farklıtekniklerle uygulanan jenerik tasarımlarının, televizyon dizilerinin tanıtımında ve aynızamanda izleyiciye etkili bir görsel sunulmasında etkili olduğu görülmektedir.'Türkiye'de En Çok İzlenen Dizi Filmlerin Jenerik Tasarımlarının Tipografik Yönden Analizi' başlıklı bu çalışmanın 1. Bölümünde çalışmanın amacı, önemi veproblem durumu, 2. Bölümünde film jeneriğinin tanımı, gelişimi, çeşitleri ve üretimtekniklerine yönelik bilgiler, 3. Bölümde tipografinin tanımı, gelişimi, tipografi vejenerik ilişkisi incelenmiş olup 4. Bölümde Araştırmanın yöntemi, 5. Bölümde ise buaraştırma çerçevesinde Türkiye'de 2016 yılında en çok izlenen dizi film jeneriktasarımlarının analizi ele alınmaktadır. Ekranda göstergeler, hareket ve yazı ilişkileriüzerinde örnekler verilerek televizyon ekranının grafik tasarım açısından sınırlılıklarıaçıklanmıştır. 6. Bölümde bulgular ve yorum son olarak 7. Bölümde sonuç ve önerileryer almaktadır.Çalışma verileri 2016 yılında ulusal kanallarda yayınlanan dizi jenerikleri ileilgili izleyicilerin görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Değerlendirmeler SPSS paketprogramına verilerin girilmesi ile yapılmıştır. Çalışma kapsamında ele alınan ve 2016yılında Ulusal kanallarda en çok izlenen beş dizi film jeneriği için tasarlanan veuygulanan jeneriklerde kullanılan tipografiler, mesajını hedef kitlesine doğru ve yalınbir biçimde iletilmesi yönünden yeterli olarak değerlendirilmemiştir.Anahtar Kelimeler: Tipografi, Jenerik, Televizyon, Görsel İletişim, Grafik Tasarım
dc.description.abstractGenerics (intro) is the expression of the writings that are seen at the beginningand the end of programs and sequences, which have the characteristics of Introducingthe production staff. Generics emerged in order to distinguish between programswithout mixing in the broadcast stream. A component of generic, graphic, typography,moving image and music is considered an introduction to the narrative process.Typographic elements and principles are used in the arrangement of the articles in thegenerics. To capture visual aesthetics in generic design, typography is one of theimportant elements of the generation. Typography in graphic design is the transmissionof information and message in an understandable form language.Generics can be applied with different designs and techniques according to thetype of program and target audience. The role of the generations is defined as a wayto determine the genre of the film. Television from mass media is becoming anindispensable part of people's lives every day. Today, generic designs applied withdifferent techniques are effective in the promotion of television series and at the sametime in providing an effective visual presentation to the audience.'The typographic analysis of the generic designs in the most watched films inTurkey' titled this study 1. The purpose of work in the department, importance andproblem situations, 2. a description of the department of film credits, development, information relating to the varieties and production techniques, 3. Definition oftypography in Section development, typography and generic relationships areexamined in Chapter 4. the method of research, in Section 5. If in 2016 in Turkey inthe framework of this research are discussed in the analysis of the most watched soapopera generic design. Indications on the display, movement and writing relationshipsare given on the screen and the limitations of the television screen in terms of graphicdesign are explained. In Chapter 6, findings and comments are presented in Chapter 7,conclusions and recommendations.The study data were evaluated according to the opinions of the audience on theseries generics published on national channels in 2016. Evaluations were made byentering data into the SPSS package program. In the context of the study, thetypography used in the five most watched series of film generics in the nationalchannels in 2016 and applied to them has not been sufficiently evaluated in terms oftransmitting the message to the target audience correctly and in a simple way.Keywords: Typography, Generic, Television, Visual Communication, GraphicDesign.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTürkiye`de en çok izlenen dizi-film jenerik tasarımlarının tipografik yönden analizi
dc.title.alternativeThe typographic analysis of the generic designs in the most watched films in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-14
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Anasanat Dalı
dc.subject.ytmSerials
dc.subject.ytmTelevision serials
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmGeneric
dc.subject.ytmTypography
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmVisual communication
dc.identifier.yokid10132213
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid545130
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess