1950 sonrası Türk resim sanatı`nda kolaj bağlamında soyut eğilimler ve resimsel çözümlemeler
dc.contributor.advisor | Topcuoğlu, Ülfet Ilgaz | |
dc.contributor.author | Deveci, Seda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:12:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:12:19Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31604 | |
dc.description.abstract | Kolaj'ın resim sanatına girişi Kübizm ile birlikte kendini göstermiştir. Sonrasında Dada, Pop sanat, Kavramsal Sanat, Sürrealizm gibi pek çok akım sanatçısı tarafından yorumlanarak gelişim göstermiştir. Bu çalışma; malzeme olarak sanatsal bir ifade aracı olan kolajın sanat tarihinde ki yerini, dönem dönem geçirdiği değişim sürecini ve 1950 sonrası Türk resim sanatını içine alarak sanat tarihindeki önemini vurgulamak üzere hazırlanmıştır. Malzemenin önüne geçilemez değişimi, sınırları aşan çeşitliliğinden özgürce faydalanan sanatçılara ve çalışmalarına değinilmiştir.Bu çalışmanın ilk bölümünde, kolajın tanımı ile birlikte dünya sanatında ele alınış biçimi, ikinci bölümde kolajın soyut resim bağlamında Türk Sanatı'na girişini hazırlayan koşullar, ardından günümüz Türk Sanatındaki yeri ve dönem sanatçıları ile eserlerine değinilmiştir. Bu aşamada, `malzeme`yi farklı şekillerde kullanan sanatçılar ve üslupları üzerinde durulmuştur. Son bölümünde ise soyut resim bağlamında kolaj çalışmalarına yer verilip resimsel çözümlemeleri yapılmıştır.Amacımız kolaj tekniğinin çıkışıyla beraber dünya sanatında ki gelişim evreleri ve Türk Resim Sanatı'nda ki yeri, sanatçılarımız ile örneklendirilerek, kullanımındaki çeşitliliğe değinmektir. Özet olarak Türk Resim Sanatı'nda kolajın gelişimini genel hatlarıyla incelemek ve uygulama çalışmaları ile desteklenmek amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | Collage's entry into the art of painting was manifested by Cubism. Afterwards, Dada developed and interpreted by many current artists such as Pop Art, Conceptual Art and Surrealism. This work; It is prepared to emphasize the place of collage in the history of art, its period of change and its importance in art history by including Turkish painting after 1950. The irrepressible change of the material, the artists who freely benefit from the diversity beyond the borders and their works are mentioned.In the first part of this study, the definition of collage and the way it is handled in world art, in the second part, the conditions that prepare the introduction of collage to Turkish Art in the Context of Abstract Painting, then its place in contemporary Turkish Art and the artists of the period are mentioned. At this stage, the artists and their styles that use the `material` in different ways are emphasized. In the last part, collage works are included in the context of abstract painting and pictorial analysis is made.Our aim is to illustrate the development stages in the world art and its place in Turkishpainting with the introduction of the collage technique and to illustrate the diversity in its use. In summary, to examine the development of collage in Turkish Painting in general terms and to conclude by explaining the way I use collage in my own works | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 1950 sonrası Türk resim sanatı`nda kolaj bağlamında soyut eğilimler ve resimsel çözümlemeler | |
dc.title.alternative | Abstract in the context of collage in Turkish painting after 1950 trends and pictorial analysis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.identifier.yokid | 10314697 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 607408 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |