Show simple item record

dc.contributor.advisorMehdiyeva Azızzade, Terlan
dc.contributor.authorKaraca, Meryem
dc.date.accessioned2020-12-02T12:12:00Z
dc.date.available2020-12-02T12:12:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31569
dc.description.abstractÖZETÇağdaş Türk Resim Sanatında Türk Kadını İmgesinin Nesnel İfadeye DönüşümüAnadolu insanının inanç temelinde ve sosyal yaşamında önemli bir yeri olan kadın tanım ve kavramının, buna bağlı gelişen imgelerin, günümüz Çağdaş Türk Resim sanatına ve estetiğine yansımaları nelerdir ve ne şekilde nesnel ifadeye dönüşmüştür? Bu bağlamda çeşitli soruların yanıtları aranmıştır. Bu araştırmada, Çağdaş Türk Resim Sanatı'nda Türk kadını imgesi ve bu imgeyle kullanılan folklorik ögeler belirlenmiştir. Turgut Zaim; yerel konuları, halk sanatını ve minyatürü temel alarak üslubunu belirlemiş ve bu anlatıma bağlı kalmıştır. Anadolu insanını, Yörükleri ve Avşarları resimlerinde betimlemiş, köylülerin kullandıkları, halı-kilim ve folklorik kıyafetler gibi unsurları ele almış ve kadın imgesini resimlerinde, folklorik kıyafetleriyle betimlemiştir. Bedri Rahmi Eyüboğlu, sanatının özünü, halk sanatı ve Çağdaş Sanat'ın coşkulu zenginliğiyle oluşturmuştur. Bu bağlamda kullandığı halı, kilim, heybe, çorap, yazma gibi objelerin; nakış ve motiflerini kullanarak kadın imgesiyle bağlantı kurmuştur. Nuri İyem, Türk halkının gerçeklerini `Anadolu'dan İnsan Yüzleri` isimli eserlerinde, yüzlerdeki ifadelerle anlatmıştır. Kadın imgesini, portrelerinde bu bağlamda oluşturmuştur. Neşet Günal, Anadolu insanının toprağı, dramı, yılgınlığı, çaresizliği gibi olguları, trajik dramatik bir şekilde, toprak adam tipolojisinde betimlemiştir. Köylüleri betimleyen Neşet Günal, kadın figürlerini, yaşantıları hakkında bilgi verecek şekilde; bedenleri, kıyafetleri ve duygularıyla aktarmıştır. Nedim Günsür, yöresel sanat anlayışıyla resim yapmıştır. Resimleri, toplumu, çevreyi ve halkın değerlerini yansıtmaktadır. Resimlerinde kadın imgesi toplumun bir parçasıdır. Bu bağlamda ressam Turgut Zaim, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Nuri İyem, Neşet Günal ve Nedim Günsür'ün eserlerinde kadın ve kadın kavramına bağlı imgelerin çalışmalarına yansıması bu çalışmada, nitel yöntemler kullanılarak incelenmiştir. Bu kapsamda nitel verileri elde edebilmek için, araştırma sürecinde doküman inceleme yöntemi uygulanmıştır.Anahtar kelimeler: Çağdaş Türk Resim Sanatı, Türk Kadını İmgesi, Folklorik Öge
dc.description.abstractSUMMARYTurkish Woman's İmage's Transformation to Objective Expression in Contemporary Turkish PaintingWhat are the reflections of the images developed in the definition and concept of women, which have an important place on the basis of belief and social life of Anatolian people, to contemporary Turkish painting art and aesthetics? And how has it become objective expression? In this context, answers of various questions were sought. In this research, the image of Turkish woman in contemporary Turkish painting and folkloric elements used with this image were determined.Turgut Zaim determined his style based on local subjects, folk art and miniature and adhered to this narrative. He described the Anatolian people, Yoruks and Afshars in his paintings and handled elements such as carpet-rug and folkloric clothes used by the villagers and painted the female image with folkloric clothes. Bedri Rahmi Eyüboğlu made up the essence of his art with the exuberant wealth of folk art and contemporary art. In this context, he used embroidery and motifs of objects such as rugs, saddlebags, socks, writing to make contact with the female image.Nuri İyem explained the realities of the Turkish people in the `Human Faces from Anatolia` artproject with the expressions on the faces. He created the realities of the female image in this context in his portraits. Neşet Günal depicted the phenomena of Anatolian people such as land, drama, intimidation and desperation in a tragic dramatic way in the typology of the earth man. The artist who describes villagers conveyed the female figures with their bodies, clothes and emotions to give information about their lives.Nedim Günsur painted with the understanding of local art. His paintings reflect society, the environment and the values of the people. In her paintings, the image of women is a part of society. In this context, painter: Turgut Zaim, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Nuri İyem, Neşet Günal and Nedim Günsur works and the reflections of images connected to the concept of women their effects on the paintings they have made are examined using qualitative methods. In this context, in order to obtain qualitative data, document analysis method was applied during the research process.Keywords: Contemporary Turkish Painting, Turkish Woman Image, Folkloric Elementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleÇağdaş Türk resim sanatında Türk kadını imgesinin nesnel ifadeye dönüşümü
dc.title.alternativeTurkish woman's image's transformation to objective expression in contemporary Turkish painting
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-31
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10279191
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572996
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess