Show simple item record

dc.contributor.advisorKirişcan, Bekir
dc.contributor.authorOran, İsmail Anil
dc.date.accessioned2020-12-02T12:11:55Z
dc.date.available2020-12-02T12:11:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31560
dc.description.abstract`Unesco Dünya Mirası Kalıcı Listesindeki Türkiye'nin Tarihi Ve Turistik Alanlarına Ait Kültür Ve Turizm Bakanlığı Tanıtım Afişlerinin Göstergebilimsel Olarak İncelenmesi Ve Bir Seri Afiş Kampanyası Önerisi` adlı tez çalışması, Kültür ve Turizm Bakanlığınca 2009-2016 yılları arasında UNESCO Dünya Mirası Kalıcı Listesinde yer alan Tarihi ve Turistik alanlarının tanıtılması yönelik hazırlanan afişler incelenmiş, çeşitli işaret birimlerinden oluşan ve dizge niteliğinde bu tasarımlarda yer alan imgeler göstergebilim açısından değerlendirilmiştir. Afiş tasarımlarında mesaj aktarımı gerçekleştirmek için semiyotik birimlerden yararlanma oldukça önemlidir. Bu nedenle göstergebilimsel analiz oldukça önem arz etmektedir. Araştırma süresince elde edilen bilgi ve deneyimlerle, UNESCO Dünya Mirası Kalıcı Listesindeki Türkiye'nin Tarihi ve Turistik Alanlarına ait yeni bir takım afiş tasarımı uygulaması önerilirmiştir.Anahtar Kelimeler: Göstergebilim, UNESCO, Afiş
dc.description.abstractIn this thesis, entitled `A Semiotic Analysis of the Promotional Posters of Turkey's Historical Sites and Tourist Attractions in Unesco World Heritage List, which were Released by the Ministry of Culture and Tourism, and a Proposal for a Campaign of a Series of Posters`, the posters released by the Ministry of Culture and Tourism between 2009 and 2016 to introduce the historical sites and tourist attractions that are in UNESCO World Heritage List were examined, and the images consisting of various signs in these designs, each of which can be considered as a sign system, were evaluated in terms of semiotics. As it is crucial to utilize semiotic units in order to convey the message via poster designs, semiotic analysis is of great significance. With the knowledge and experience obtained during the study, a new series of poster design was proposed as regards Turkey's historical sites and tourist attractions which are in UNESCO World Heritage list.Keywords: Semiotics, UNESCO, Posteren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleUNESCO dünya mirası kalıcı listesindeki Türkiye`nin tarihi ve turistik alanlarına ait Kültür ve Turizm Bakanlığı tanıtım afişlerinin göstergebilimsel olarak incelenmesi ve bir seri afiş kampanyası önerisi
dc.title.alternativeA semiotic analysis of the promotional posters of Turkey's historical sites and tourist attractions in UNESCO world heritage list, which were released by the Ministry of Culture and Tourism, and a proposal for a campaign of a series of posters
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-09
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10296628
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid590663
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess