Günümüz fotoğraf sanatında sanatsal bir form olarak foto-kitaplar
dc.contributor.advisor | Özdemir Hanyaloğlu, Nafia | |
dc.contributor.author | Bodur, Cengiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:11:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:11:46Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-03-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31544 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışması, fotoğrafın, icadından itibaren kağıtla ve basılı yayınlarla olan ilişkisi bağlamında, fotoğraf kitaplarının günümüze kadar gelen süreçte geçirdiği evrelere odaklanmayı amaçlamaktadır. Çalışma, özellikle 19. Yüzyılın ikinci yarısından itibaren fotoğrafın, fotoğraf kitapları aracılığı ile sunumu ve dağıtımının nasıl yaygınlık kazandığı, sonrasında baskı tekniklerinin geliştirilmesi ile süreli yayınlarla devam eden süreci irdelemektedir. 20. Yüzyılın başlarında Almanya ve Rusya'da yoğun bir şekilde yayınlanmaya başlayan fotoğraf kitaplarının, yüzyılın ortalarından itibaren Amerika'ya sıçraması, çalışma çerçevesinde kısaca anlatılmıştır. Tez çalışması, fotoğraf kitaplarının kullandığı farklı anlatı yöntemleri ile tekil ve çoğul fotoğraf kullanımın farklılıkları üzerinde de yoğunlaşmaktadır. Son bölümde, tez kapsamında sunulan fotoğraf kitabı fiziksel ve kavramsal olarak irdelenmektedir. | |
dc.description.abstract | This thesis study focuses on the phases that photography books have gone through untilnowadays, in the context of relationships between photography, paper, and printed publications. The study examines how the presentation and distribution of photography became widespread, especially from the second half of the 19th century, through the development of printing techniques, followed by periodical publications. The emergence of photo books, that were published intensely at the beginning of the 20th century in Germany and Russia, and from the middle of the century in the USA, are discussed within the framework of this study. The thesis study also highlights differences in the usage of singular and multiple photography, as well as differences in narrative methods used in photo books. In the last chapter, within the scope of the thesis the photo book is presented and scrutinized with its physical and conceptual representation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Günümüz fotoğraf sanatında sanatsal bir form olarak foto-kitaplar | |
dc.title.alternative | Photobooks as an art form in contemporary photography | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-23 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Illustrated books | |
dc.subject.ytm | Turkish photography art | |
dc.identifier.yokid | 10328738 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 616702 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Fotoğraf Sanat Dalı |