Show simple item record

dc.contributor.advisorDodurgalı, Abdurrahman
dc.contributor.authorMurat, Recep
dc.date.accessioned2020-12-11T12:33:05Z
dc.date.available2020-12-11T12:33:05Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/315414
dc.description.abstractGünümüz çagdas dünyası kisiligini, zekâsını ve yeteneklerini de gelistirmis, kendinegüveni olan, sorumluluk bilincine sahip bireyler aramaktadır. Özgür düsünebilen vegerektiginde dogru bildigi düsüncesini ailesine ve diger insanlara karsı savunabilen bunun içinönüne çıkan ve çıkabilecek tüm zorlukları asabilecek güce, ancak saglam bir kisiligi olan vesorumluluk duygusunu en güzel sekilde kazanmıs bir birey sahip olabilir.nsanın en büyük arzusu mutlu ve huzurlu olmak, barıs ve güven içinde yasamaktır.Bu arzunun gerçeklesmesi, insanın Allah'a ve yaratılanlara karsı görevlerini sorumlulukbilinci içinde yapmasına baglıdır. Sorumluluk bilinci insanda durup dururken ortayaçıkmadıgı gibi kendiliginden de gelismez. Sorumluluk ögrenilebilen bir beceridir. Çok erkenyaslarda baslaması gereken, çocukta sorumluluk bilinci ve buna baglı olarak da dini açıdansorumluluk bilinci olusturma çalısmalarında en büyük görev aileye düsmektedir. Çocuklara,yaslarına ve yeteneklerine uygun sorumluluklar verilerek ve yaptıklarının sonuçlarını görmeimkânı saglanarak sorumluluk bilinci kazandırılabilir. Bu sebeple basta çocugun ilk sosyalçevresini olusturan ailesi olmak üzere, çevresindeki insanlara ve egitimcilerine büyükgörevler düsmektedir. Sorumluluk sahibi yetiskinler esliginde büyüyen çocuklar toplumauyum saglayan, kurallara uyan, karsısındakini anlayabilen, kendi kararlarını cesaretle alıpbunların sonuçlarına da katlanmayı bilen, bagımsız, tutarlı ve girisken yetiskinler olaraktoplumda örnek bireyler haline geleceklerdir
dc.description.abstractToday?s modern world seek for the indivivals who have improved their personality,intellects and abilities, also have selfconfidence and concious of responsibility. To be able tohave a free mind, to defend his own truths against family or other people and the power toovercome all the obstacles; are the abilities of an indivival only who has a strong personalityand acquired the sence of responsibility in thr best way.The biggest desire of the people is to be happy and peaceful, and to live in peopleand secure. People should do his auties to the God and his creatures in a conciousresponsibility to maket his desire become true. The concious of responsibility is not improvedby either accidentally or naturally. Responsibility is an ability that is acquired. The conciousof responsibility must begin very early in an infant and related to this, in the studies, thefamily is charged with the biggest duty to form the concious of responsibility for the religion.The concious of responsibility can be acquired by giving responsibilities to the infants(children) appropriate to their abilities and age, and by providing apportunity for them to seethe consequences of what they did. Because of this, first the infants? family that provides thesocial environment for the infant, and then the people around the infants and educators havegreat duties. The infants (children) who are raised up by the responsible adults will becomeindivivals as the examples of the society that adapt the society, obey the rules, understandpeople, take his own decisions courageously and bear its consequences, an independent, aconsistent and an enterprising person.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleÇocukta dini sorumluluk blincinin ortaya çıkışı
dc.title.alternativeEmergence of the concious of religious responsibility for the children (infants)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlahiyat Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid307832
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid208942
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess