Bireysel öğrenme modeli olarak üç ezberleme tekniğinin amatör yetişkin piyano sınıfındaki etkileri
dc.contributor.advisor | Sayutkın, Yurıy | |
dc.contributor.author | Guseynova, Olga | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:12:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:12:14Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-05-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31534 | |
dc.description.abstract | Piyano eğitimi, psikoloji ve nörobilim alanlarında geniş bir literatür çalışmasına dayanan bu çalışmada, piyano eğitimine uygulanan öğrencilerin bireysel öğrenme modellerinin (görsel, devinimsel ve işitsel) etkilerini deneysel olarak araştırmak amacıyla tasarlanmıştır. Gözlemsel deney boyunca yukarıda belirtilen üç baskın yöntemden birine sahip altı seçilmiş yetişkin, araştırmacı tarafından geliştirilen üç ezberleme stratejisi kullanılmıştır. Çalışmanın deney bölümünde, öğrenme stratejilerine dayalı ezberleme yöntemlerinin etkileri, sunulan müzik eserinin kontrol kaydındaki hataların sayımı ile ölçülerek değerlendirme yapılmıştır. Deneysel çalışmayı uygulayan öğretmenin performanslarla ilgili görüşleri ise nitel araştırma yöntemi ile her oturum sonunda, araştırmacının geliştirdiği Öz Değerlendirme ölçeğinin katılımcılar tarafından doldurulmaları yoluyla elde edilmiştir. Deney sonucunda, öğrenme stilleri ile ezberleme süreci arasında doğrudan bir ilişki olduğu `Hata Oranı Analizi` yontemi kullanılarak kanıtlanmış oldu. Katılımcılardan baskın stratejileri kullanarak piyano parçası ezberlemeleri istenmiştir. Ardından yapılan `Hata Oranı Analizi` değerlendirildiğinde, katılımcıların en iyi ezberledikleri parçalar olduğu anlaşılmıştır. `Hata Oranı Analizi`de stratejiler arasında küşük ve büyük farklılar meydana gelebilmektedir. Bu durumda `Hata Oranı Analizi`, öğrenme süreçlerini anlamaya yönelik yeni bir bakış açısının gerekli olduğunu da ortaya koymaktadır. Katılımcıların strateji tercihleri ile çalışmanın sonuçları arasında farklılılar bulunmaktadır. Elde edilen bilgilerin yeteri kadar ikna edici kanıtlar içermemesinden dolayı strateji kullanımının ezberleme hızını önemli ölçüde arttırabileceği ne doğrulanabildi ne de çürütülebildi. Ezberleme sürecinin her şeyden önce kişiye özgü çalışılması gereken bireysel bir özellik olduğu düşünüldüğünden, bu çalışma çerçevesinde araştırmacı tarafından genelleme ve genel uygulama önerilmemiştir. Algısal öğrenme modeline bağlı piyano çalarken ezber yapabilme sürecinin özelliklerini araştırmak için daha fazla disiplinlerarası nitel ve deneysel çalışmaların yapılması önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | Based on an extensive literature study in the domains of piano education, psychology and neuroscience, this qualitative research was designed to investigate experimentally the effectiveness of three memorizing strategies that are reflective of individual students' learning modalities (visual, kinesthetic and auditory) applied to the piano instruction of selected adult amateur piano learners. During the observational experiment six selected adults possessing one of the three dominant modalities were using three memorizing strategies that had been developed by the author of the research. In the experimental part of the study, the effect of the memorizing strategies based on learning styles was evaluated by counting errors in final reproductions of the presented music piece. With qualitative research method, the opinions of the instructor who applied the experimental study in the research and the structured self-esteem questionnaire, filled by the respondents after every session, were determined. As a result of the experiment, it has been proven by the ER analysis that there is a direct relation between the learning style and a memorization process. The use of the memorizing strategy reflective of the participant's dominant modality has a positive effect on the result of memorization. The Error Rate analysis showed that all participants achieved the best result while memorizing the piano composition with the strategy reflective of their dominant modalities. However, the participants' preference for the strategy will depend on individual psychological aspects. Concerning the lack of the convincing evidence it cannot be confirmed or disproved that the strategies may significantly speed up the pace of memorization. Considering that the memorization process is an individual characteristic that needs to be studied on an individual basis, generalization and general practice have not been proposed by the researcher. In order to investigate the specifics of the process of memorizing piano reflectıve of learning perceptual modality, further interdisciplinary qualitative and experimental investigations are suggested. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Bireysel öğrenme modeli olarak üç ezberleme tekniğinin amatör yetişkin piyano sınıfındaki etkileri | |
dc.title.alternative | The effectiveness of three memorizing strategies reflective of individual students' learning modalities in adult amateur piano class | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-08 | |
dc.contributor.department | Müzik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Oneself learning | |
dc.subject.ytm | Memorization method | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.identifier.yokid | 10255246 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551852 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |