Tüketim toplumu nesnesi olarak fotoğrafın yeni medya ortamındaki konumu
dc.contributor.advisor | Günay Yavuz, Uğur | |
dc.contributor.author | Kocakaplan, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:11:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:11:44Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-07-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31499 | |
dc.description.abstract | Günümüz modern insanı, tüketim toplumu içerisinde, sosyal medyanın oluşturduğu sanal dünyalarda yaşamaktadır. Bu durumu oluşturan etmenler, tüketim toplumunun dayatmaları, hızla gelişen teknoloji ile birlikte bireyin gerçek hayattan kopup sanal hayata bağlanmaya başlamasıdır. Bugün bize çok uzak gibi görünse de, henüz 20 sene kadar önce, sosyal medya kavramları insan hayatına girmiştir. İnternet'in sağladığı iletişim kolaylığı, toplum içerisinde sosyal medyayı vazgeçilmez kılmaktadır. İnsanların yüz yüze iletişimden ziyada daha korunaklı ve kolay olan sanal iletişimi tercih etmeleri, oluşturulan bu sanal konfor alanından çıkmalarını zorlaştırmaktadır.İnsanlık tarihi boyunca pek çok örneği bulunan otoportre, fotoğraf alanında da ilk yıllardan itibaren bir sanatsal üretim alanı olarak karşımıza çıkmaktadır. İnsanın, kendi fotoğrafını paylaşması, kendine ayna tutması, söz konusu otoportre olduğunda sanatsal birtakım kaygılar taşımaktadır. Sosyal medyada çok yoğun bir şekilde paylaşılan selfieler ise, insanın kişisel ve duygusal kaygılarıyla oluşturulmaktadır. Beğenilme, takdir görme, dikkat çekme ve popüler olma gibi kaygılarla oluşturulan selfieler, günümüzde vazgeçilmez bir hal almıştır. Özellikle mahremiyet kavramının tamamen ortadan kalktığı ve bedenin metalaştığı görülmektedir.Bu çalışmanın ilk bölümünde, günümüz toplumunun tüketme arzusu, tüketim toplumu ve kavramları üzerinde durulmuştur. Bu konuda yapılan çalışmalar literatür taraması metoduyla araştırılmıştır. Metnin ikinci bölümü, yeni medya ve sosyal medya kavramları tarihsel süreç bakımından ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, selfie ve otoportre kavramları derinlemesine incelenmiştir.Bu eser metni, selfie çılgınlığı ve otoportre ilişkisi üzerinde durularak elde edilen 11 otoportre çalışması ve her bir çalışmanın selfiesi ile birlikte, fotoğrafların okumalarından oluşmaktadır. | |
dc.description.abstract | Today's modern individuals live in a consumerist society along with virtual worlds created by social media. Impositions of consumerist society, and fast development of technology alieantes individuals from real life and connects them to virtual life. Even though it seems distant now, the concept of social media came into our lifes' 20 years ago. Internet made communication easier and thus, social media became essential for society. Furthermore, individuals prefer virtual communication due to the fact that it is easier and sheltering, and this makes getting out of virtual comfort zone even more harder.Self-portrait, which has a lot of examples throughout the history, has also been a field of artistic production since the first years of photography. When self-portrait is in question, an individual's act of sharing her / his own photograph, and mirror herself / himself have artistic concerns. On the other hand, selfies on social media have personal and emotional concerns. Selfies, whose purpose are being liked, being appreciated, and being popular; have become indispensable. Especially the concept of privacy have disappeared, and human body has become a commodity.The first chapter of this study focuses on the desire of consume, and consumerist society; thus previous research has been analyzed via literature review. The second chapter of this study investigates the concepts of new media and social media in terms of historical process. The third chapter makes an in-depth analysis of the concepts of selfie and self-portrait.This study consists of 11 self-portrait works that focus on the relationship between selfie craze and self-portraits, and also selfie of each work and analysis of each photograph. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Tüketim toplumu nesnesi olarak fotoğrafın yeni medya ortamındaki konumu | |
dc.title.alternative | The status of photography on new media envoriment as an object of consumption society | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-13 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10334858 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 627091 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |