Türkiye`de müzik endüstrisi`nin gelişimi
dc.contributor.advisor | Gürsoy, Ayşe Bilge | |
dc.contributor.author | Bağcan, Sarp | |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T12:27:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-11T12:27:17Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/314807 | |
dc.description.abstract | Endüstri devrimi ile birlikte 19. yüzyıldan itibaren müzik endüstrilesme sürecinegirmistir. Bu döneme degin kendi kültürel özünü önemli ölçüde korumus olan müzik, (olusan)yeni sosyo-ekonomik sınıfların zevk ve begenilerine uygun düsecek sekilde yenidenüretilmeyebaslanmıstır. Bu dönemde ulasılan ulus-devlet yapısı ve rasyonel sehir hayatıiçerisinde yeniden üretilen kültür ve müzik, toplumların ülke düzeyinde sahip oldukları kültürve popüler müzige dönüstürülmektedir.Tezin ikinci bölümünde müzik endüstrisini sırasıyla ulusal ve küresel düzeye tasımısolan ABD'nin genel sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi ve endüstriyel yapısı irdelenmektedir.Amaç, dünyanın bu alandaki en ileri endüstrisinin bugüne nasıl geldigini anlatmayaçalısmaktır. Ayrıca ABD'nin endüstride geldigi bu en uç nokta, endüstrinin gelecekteki seyrihakkında fikir verebilecegi gibi Türkiye'deki müzik endüstrisinin dünya ölçeginde bulundugudüzeyi görebilmek için bir referans olusturmaktadır.Üçüncü bölümde Türkiye'deki müzik endüstrisinin gelisimi ele alınmaktadır. Busüreçte daha net bir degerlendirme yapabilmek için Türkiye'de müzik endüstrisini etkileyensosyal, siyasal, ekonomik, endüstriyel ve kültürel olusumların dünyada en etkin durumda olanABD müzik endüstrisi ile iyice benzesmeye basladıgı 1980'lerden günümüze uzanangelismeler izlenmektedir. Türkiye'nin eksikliklerine ragmen bir müzik endüstrisine önemliölçüde kavustugu görülmektedir.Dördüncü bölümde ise, dünyada kültürlerin ve müzigin yaygınlasmasını önemliölçüde saglayan eglence ve iletisim araçlarının teknolojik gelisimi ele alınmıstır. Insan, dijitalaraçlar ve internet ile kendine sanal bir evren yaratmıstır. Endüstrinin vardıgı meta düzeyindesomut olan sürekli yeniden-üretim sistemine, bu sanal evren ile soyut bir sistem dahaeklenmistir. Tüketici de artık katılımcılıgı ile sistemin bir üreticisi olmus, müzik de artık hersey gibi sonsuz kere yeniden üretilmeye baslanmıstır. | |
dc.description.abstract | Along with the Industrial Revolution, beginning with the 19th century music hasentered to an industrialization process. The music, which has mostly protected itsown cultural essential up to this period, has been reproduced according to the tasteand liking of the new (formed) socio-economic classes. At this period the culture andmusic, reproduced within the existing nation-state structure and rational city life, hasbeen transformed to the culture the community have throughout the country level andto the popular music.In the second part of the thesis, the general social, cultural, economical,political and industrial structure of USA which has carried the music industry tonational and universal level has been studied. The purpose is to explain how themost advanced industry of the world in this area has reached its today?s point. Alsothe most top point the USA has reached in the industry, besides giving an idea in thefuture of the industry, can be a reference to see the level of the Turkish musicindustry in the world scale.In the third part, the development of the music industry in Turkey has beenevaluated. Within this process, in order to make a clear evaluation, the developmentsfrom 1980s, when the social, political, economical, industrial and cultural factorseffecting the music industry in Turkey resemble rather well with the USA musicindustry where these factors are the most active in the world, until today must beobserved.In the forth part, the technological development of the entertainment andcommunication devices which provide the widespread of the cultures and music at animportant level in the world has been evaluated. Human beings have created a virtualuniverse for themselves with digital devices and internet. At the product level theindustry has reached, with this virtual universe an abstract system has been added tothe concrete continuous reproduction system. With the participation the consumerhas become a producer of the system and the music, similar to other things, hasstarted to be infinitely reproduced. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Türkiye`de müzik endüstrisi`nin gelişimi | |
dc.title.alternative | The development of the music industry in turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İletişim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music industry | |
dc.identifier.yokid | 9016009 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 207871 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |