Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun, Ali
dc.contributor.authorAtik, Turan
dc.date.accessioned2020-12-11T12:27:06Z
dc.date.available2020-12-11T12:27:06Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/314789
dc.description.abstract1867 tarihinde Selanik'te dünyaya gelen Ken'an Rifai, Filibe hanedanındanHacı Hasan Bey'in oglu Abdülhalim Bey'le Hatice Cenan Hanım'ın çocuklarıdır.stanbul'da Galatasaray Lisesini bitirdikten sonra Babıali Hariciye Kaleminde vazifealmıs, Acem Mektebi'nde tabiat muallimligi yaparken Posta ? Telgraf Nezareti'ndeAlman müsavir Groll'ün muavinligine getirilmis, bu arada da Hukuk Fakültesi'nedevam etmistir.Kenan Rifai'ye göre kadın, mazhar-ı asktır. nsanları gerçek insanetmek için askın hocalıgından baska bir güç tanımıyordu. Bilerek, bilmeyerek herinsanın gayesi asktır slamiyet Hakkın yaratıcı kuvvetini tasıması ve hayatı idamedeoynadıgı rol bakımından kadına, has bir deger vermistir. Kenan Rifai kendinden sonramürsid olarak bir kadını seçmistir. Çünkü ona göre: Fikir, his ve iman alısverisindekadın, erkekten daha müsait bir mutavassıt, daha verimli bir zemindir. Asıl mesele,Kenan Rifai'nin bilhassa kadınlık âlemiyle temasta olması ve insan türünün müstakbelveçhesini tayinde, kadını yapıcı, sekil verici bir amil olarak görmesindedir. KenanRifaiye göre din, ferdin diger insanlarla ve ferdin vicdanı ile olan münasebetlerinitanzim eden ve kontrol altına alan hayati bir sistemdir. Kenan Rifai, ?Esas itibariylebütün dinler birdir. ptidai dinlerden tutunuz, brahim'den, Musa'dan, sa'dan, Hz.Muhammed'e kadar bütün dinler mana itibariyle aynıdır. Maksat iç temizligi ve Allah'ıtanımak ve bulmaktır. Din de ilk mektepten üniversiteye gelinceye kadar bir talebeningeçirdigi tekâmülü geçirmis ve slamiyet'te kemalini bulmustur.?der. Kenan Rifai'nindin ve inanç anlayısına göre insan hayatı içinde dinin sosyal ve ferdi olmak üzere ikiesaslı fonksiyonu vardır. Bunlar dinin sosyal fonksiyonu ve ferdi fonksiyonu.
dc.description.abstractKen?an Rifai was born in Selanica in 1867. His mother was Hatice Cenan. Hisfather, Abdülhalim, was the son of Hadji Hasan, a member of a dynastic family fromFilibe.Having graduated from Galatasaray High School, he was given a position at theMinistry of Foreign Affairs, Babiali. After that, when he was a Science Instructor at theIranian School, he was appointed as an Assistant Secretary to the German Supervisor,Mr. Groll at the Ministry of Postal Services. Meanwhile, studied law at theuniversity.According to Ken?an Rifai, ?it is through woman that love becomes apparent.He accepts no power other than the tutorship of love for evolving humans into genuinehuman being. Woman has the God?s power of creating and undertakes the main role incontinuation of human race, special significance is given to women. he choose womanto have this Exchange. Because, Woman is a more suitable means and a more fertileplatform for an exchange of ideas, emotions and faith than man is. The whole point isthat he is in contact with women and he sees them as the determiners and constructorsof the future of humankind. Ken?an Rifai says, ?As a matter of fact, all religions areone. All religions from the primitive ones to the ones delivered by Abraham, Moses,Christ and Hazret-i Muhammed (s.a.v.) are the same in terms of their meanings. Theiraim is to achieve purification of a person and thus, reach God. Religion experiencesprogressive phases as in a student?s educational life from elementary school touniversity and reaches its most mature state in Islam.?en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleRifailik tarikatı üzerine sosyolojik bir inceleme
dc.title.alternativeSociological analysis on Rifailik
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlahiyat Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9016671
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid208690
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess