13-20 yaşları arasında dini gelişim ve eğitimi (James W.Fowler`ın inanç gelişimi teorisi bağlamında bir araştırma )
dc.contributor.advisor | Mehmedoğlu, Yurdagül | |
dc.contributor.author | Özdemir, Baksen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T12:23:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-11T12:23:50Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/314452 | |
dc.description.abstract | Fowler'ın geliştirdiği inanç gelişim teorisi, inancı gelişimsel olarak ele almaktadır. Teori, insanların hayatını anlamlandıran ve yönlendiren değerlere odaklanmaktadır. Ayrıca bireylerin neye inandığı ve deneyimlerini nasıl inşa ettiğiyle yakından ilgilenmektedir.Bu çalışmada, inanç gelişim teorisine göre Türkiye'deki 13?20 yaşları arasındaki gençlerin hangi inanç gelişim basamağında yer aldıklarını tespit etmek amaçlanmıştır.Araştırmada konu, amaç, varsayımlar, araştırmanın sınırlılıkları giriş kısmında verilmekle beraber araştırma üç bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde temel kavramlar, ergenlik dönemi ve dönemin gelişimsel özellikleri incelenmiş ve inanç gelişim teorisi tanıtılmıştır.İkinci bölümde araştırmanın problemine, yöntemine, araştırmanın modeline, evren ve örnekleme, veri toplama ve veri analizine dair bilgilerin sunulduğu araştırmanın yöntemi yer almaktadır.Üçüncü bölümde, araştırmanın bulguları, bulguların değerlendirilmesi ve araştırmanın sonuç kısmı yer almaktadır. | |
dc.description.abstract | Fowler?s faith development teory handles faith as developmental. This theory focus on values which directs life of people and makes it meaningful for them. Also it is closely interested in what people believe and how they builds on their experiences.In this study, according to faith development teory, it is aimed that on which steps of faith development are these youngs living in Turkey whose ages are between 13 and 20.In the study, subject, purpose, hypothesis, limits of the study, have been examined at the introduction part. This study includes three chapters.In first chapter, basic consepts, period of adolescence and its development characteristics have been handled. in addition faith development theory has been introduced.In second chapter, we have presented the method and the problem of study, sample, model and place of the study, imformation about data collecting and data analysing, and also method of study.In third chapter, interpretations and results of the study have been placed. Finally, at the end of study, it is possible to find conclusion that contains assessments. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 13-20 yaşları arasında dini gelişim ve eğitimi (James W.Fowler`ın inanç gelişimi teorisi bağlamında bir araştırma ) | |
dc.title.alternative | Religious development at ages between 13 and 20 and its education (A study regarding faith development theory of James W. Fowler) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil. Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Religious culture | |
dc.subject.ytm | Religious development | |
dc.identifier.yokid | 315820 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 221193 | |
dc.description.pages | 201 | |
dc.publisher.discipline | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |