Show simple item record

dc.contributor.advisorMehmedoğlu, Yurdagül
dc.contributor.authorÖzdemir, Baksen
dc.date.accessioned2020-12-11T12:23:50Z
dc.date.available2020-12-11T12:23:50Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/314452
dc.description.abstractFowler'ın geliştirdiği inanç gelişim teorisi, inancı gelişimsel olarak ele almaktadır. Teori, insanların hayatını anlamlandıran ve yönlendiren değerlere odaklanmaktadır. Ayrıca bireylerin neye inandığı ve deneyimlerini nasıl inşa ettiğiyle yakından ilgilenmektedir.Bu çalışmada, inanç gelişim teorisine göre Türkiye'deki 13?20 yaşları arasındaki gençlerin hangi inanç gelişim basamağında yer aldıklarını tespit etmek amaçlanmıştır.Araştırmada konu, amaç, varsayımlar, araştırmanın sınırlılıkları giriş kısmında verilmekle beraber araştırma üç bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde temel kavramlar, ergenlik dönemi ve dönemin gelişimsel özellikleri incelenmiş ve inanç gelişim teorisi tanıtılmıştır.İkinci bölümde araştırmanın problemine, yöntemine, araştırmanın modeline, evren ve örnekleme, veri toplama ve veri analizine dair bilgilerin sunulduğu araştırmanın yöntemi yer almaktadır.Üçüncü bölümde, araştırmanın bulguları, bulguların değerlendirilmesi ve araştırmanın sonuç kısmı yer almaktadır.
dc.description.abstractFowler?s faith development teory handles faith as developmental. This theory focus on values which directs life of people and makes it meaningful for them. Also it is closely interested in what people believe and how they builds on their experiences.In this study, according to faith development teory, it is aimed that on which steps of faith development are these youngs living in Turkey whose ages are between 13 and 20.In the study, subject, purpose, hypothesis, limits of the study, have been examined at the introduction part. This study includes three chapters.In first chapter, basic consepts, period of adolescence and its development characteristics have been handled. in addition faith development theory has been introduced.In second chapter, we have presented the method and the problem of study, sample, model and place of the study, imformation about data collecting and data analysing, and also method of study.In third chapter, interpretations and results of the study have been placed. Finally, at the end of study, it is possible to find conclusion that contains assessments.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title13-20 yaşları arasında dini gelişim ve eğitimi (James W.Fowler`ın inanç gelişimi teorisi bağlamında bir araştırma )
dc.title.alternativeReligious development at ages between 13 and 20 and its education (A study regarding faith development theory of James W. Fowler)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil. Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmReligious culture
dc.subject.ytmReligious development
dc.identifier.yokid315820
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221193
dc.description.pages201
dc.publisher.disciplineDin Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess