Borç yönetim ofisleri ve Türkiye`de uygulanabilirliği
dc.contributor.advisor | Çelen, Mustafa | |
dc.contributor.author | Mutlu, Sevda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T12:19:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-11T12:19:50Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/314038 | |
dc.description.abstract | Günümüzde ülkeler borcun sürdürülebilirliğini sağlamak ve finansal krizlerden etkilenmemek amacıyla borç yönetimi kavramına daha fazla önem vermeye başlamışlardır. Borç yönetiminin esas amacı kamunun optimum risk ve minimum maliyet ile piyasalardan borçlanmasıdır. Gelişmiş ülkelerin birçoğu borç yönetimini politik baskılardan uzak bir şekilde gerçekleştirecek borç yönetim ofisleri kurmuşlardır. Borç yönetim ofisleri ülkelerin koşullarına göre Hazine ya da Maliye Bakanlığı bünyesinde veya özerk olarak yapılanmaktadır. Bu çalışmada borç yönetimi, borç yönetim ofislerinin yapısı ve ülke deneyimleri incelenmiş, Türkiye'de borç yönetim ofisi uygulanabilirliği tartışılmıştır. Türkiye'de borç yönetimi Hazine tarafından gerçekleştirilmektedir. Çalışmada Hazine'nin borçlanma piyasalarındaki etkili rolü nedeniyle Türkiye'de borç yönetim ofisinin Hazine bünyesinde kurulmasının daha uygun olacağı sonucuna varılmıştır. Ayrıca danışman niteliğinde Borç Yönetim Komisyonu'nun da kurulması borç yönetimini daha etkin kılacaktır. | |
dc.description.abstract | In nowadays, states give point to debt management for debt sustainability. The main purpose of debt management is borrowing with optimum risk and minimum cost. The most developed states established the debt management office that operates without political pressures for efficient debt management. The Debt Mangement Offices can be established in Treasury or Ministry of Finance or be autonomous. In this study; debt management, the structure of debt management offices, debt management office practices are investigated and feasibility of debt management office in Turkey is discussed. As a result, it is more suitable to establish management office in the structure of the Treasury. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Maliye | tr_TR |
dc.subject | Finance | en_US |
dc.title | Borç yönetim ofisleri ve Türkiye`de uygulanabilirliği | |
dc.title.alternative | Debt management office and feasibility of debt management office in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Maliye Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sustainability | |
dc.subject.ytm | Public debts | |
dc.subject.ytm | Debts | |
dc.subject.ytm | Risk | |
dc.subject.ytm | Risk management | |
dc.subject.ytm | Debt management | |
dc.subject.ytm | Treasury | |
dc.identifier.yokid | 339613 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240011 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Mali İktisat Bilim Dalı |