dc.contributor.advisor | Erman, Alparslan | |
dc.contributor.author | Kaynak, Elif Evren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:09:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:09:34Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31361 | |
dc.description.abstract | ÖZETKüçük yaşlardan beri yapılan fiziksel aktivitenin bir çok yararlarını saymakmümkündür. Fiziksel aktivitenin en önemli faydası çocukların fizikseluygunluklarının gelişmesine katkıda bulunmaktır.Düzenli spor yapan çocukların daha çok sosyal oldukları ve akademikbaşarılarının arttığı birçok kaynak tarafından desteklenmektedir.Bu çalışmanın amacı; İlköğretim çağındaki çocukların fiziksel uygunluklarıile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Öğrenciler (yaş: 11-13 yıl,n=210), Antalya il merkezindeki 7 eğitim bölgesindeki okullardan seçildi.Öğrencilerin fiziksel uygunluklarının belirlenebilmesi için, pençe kuvveti, durarakuzun atlama, mekik, şınav, otur-eriş, flamingo denge ve reaksiyon sürati testleriuygulandı. Tüm öğrencilere boy, ağırlık ve deri kıvrım kalınlıkları gibiantropometrik ölçümler uygulandı. %yağları belirlendi. Öğrencilerin benlik saygısıdeğerlerini bulmak için her birine, Rosenberg Benlik Saygısı ölçeği uygulandı..Ayrıca okullardan, öğrencilerin yıl sonu not ortalamaları istenerek akademikbaşarıları hesaplandı. İstatistiksel yöntem olarak; T testi, varyans analizi, Post Hoctestlerden Tukey, ilişkilerin belirlenebilmesi için de Pearson Korelasyonu istatistikyöntemi kullanıldı.Sonuç olarak, görsel reaksiyon sürati (r= 0.192; p< 0.01) ve %yağ (r=0.143;p<0.05) ile akademik başarıları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulundu.Cinsiyete göre Fiziksel uygunluk parametreleri ile akademik başarı arasındaki ilişkiincelendiğinde, Erkek öğrencilerin akademik başarıları ile %yağları (r=0.260;p<0.01)arasında pozitif yönde ,ortalama reaksiyon süresi (r=-0.207; p<0.05) ile negatifyönde anlamlı ilişki saptandı. Bölgelere göre, Akademik Başarıları ile; 1. bölgedekiotur- eriş (r=-0.474; p<0.01) , 5. bölgedeki boy (r=-0.405; p<0.05), ağırlık (r=-0.618;p<0.01) ve BKI (r=-0.395; p<0.05) arasında negatif yönde , 3.bölgedeki, ortalamareaksiyon sürati (r=0.498; p<0.01), 5.bölgedeki ortalama reaksiyon sürati (r=0.362;p<0.05) ve 6.bölgedeki mekik testi (r=0.468; 0.01) arasında pozitif yönde anlamlıilişki saptandı.Parametrelere göre bölgeler arası fark incelendiğinde; şınav, ortalama pençekuvveti ve görsel reaksiyon sürati parametrelerinde fark görülmedi. Tüm bölgelerarasında not ortalamalarına göre; 1. bölge lehine, % yağına göre, 1. bölge aleyhine(p<0,05), benlik saygısına göre 3. bölge lehine (p<0.05), fiziksel uygunluktoplamlarına göre; 5. bölge lehine (p<0.05), % yağına göre ise 7. bölge lehine(p<0.05) fark olduğu saptandı. Flamingo denge testi ve benlik saygısıparametresinde, tüm bölgeler ile 7. bölge arasında 7. bölge aleyhine fark görüldü(p<0.05). Cinsiyetlere göre farklar incelendiğinde; kızlarda, %yağda 7. bölge lehine(p<0.05), flamingo denge testinde, 7 .bölge aleyhine (p<0.05), işitsel reaksiyontestinde 2. bölge (p<0.05), not ortalamalarında 3. bölge lehine (p<0.05) farkbelirlenirken, boy, ortalama reaksiyon sürati, benlik saygısı ve fiziksel uygunluktoplamında farka rastlanmadı. Erkeklerde, ortalama reaksiyon süratinde, 2. bölgelehine (p<0.05), not ortalamalarında, 1. bölge lehine (p<0.05), fiziksel uygunluktoplamlarında 5. bölge lehine (0.05), %yağda 7. bölge lehine (p<0.05) , flamingodenge testinde 7. bölge aleyhine fark saptanırken (p<0.05), benlik saygısı, şınav, BKIve ortalama pençe kuvvetinde anlamlı farka rastlanmadı.Anahtar Kelimeler: Fiziksel Uygunluk, Akademik Başarı, Benlik Saygısı.ivPDF created with pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.com | |
dc.description.abstract | ABSTRACTIt is certain that, physical activities which are commenned at on early agehave many advantages. Most importantly, it assist in children?s physical fitness. It issupported by many sources that children who attend regular sports are more socialand their academic achievement is increase.The aim of this study is to explain the relation between children?s physical?sfitness and their academic achievement. Students were chosen from 7 differentsregion of Antalya (age=11-13, n= 210). To reveal the students physical fitness, longjump without excilirating running, sit-ups, push-ups, sit and reach, 20 meters speedrunning, flamingo balance, reaction speed and paw powertests were applied. Allstudents were applied to antrometric measurements such as height, weight andskinfold thickness.Their body fat percertages were desigrated. Each student wasapplied to Rosenberg seelf-esteem scale, alsostudents grade averages were evaluatedto assess their academic achievement. As statistic methods; T test, varianci analysisfrom Post Hoc tests Tukey were used and to understand the relations Pearsoncorrelation was used.In conclution significant positive relation between students visual reactionspeed (r=0.192;p<0.01) and %fat(r=0.143; p<0.05) and their academic achievementwas found. When the relation between the physical fitness parameter in regard togender and academic success was studied,.While possitive relation was foundbetween female students academic achievements and their %fat ( r=0.260;p<0.01) ,negative relations was found between avarage reaction time ( r=-0.207;p<0.05) .Inregard to regions negative relations was found between academic achievement and1.region?s sit and reach (r=-0.474;p<0.01), 5. regions height (r=-405;p<0.05), weight(r=-0.618;p<0.01), BMI (r=-0.395;p<0.05), In addition, positive relation was foundbetween 3.region?s average reaction speed (r=0.498;p<0.01), 5. region?s averagereaction speed (r=0.362;p<0.05) and 6. region?s sit-ups tests ( r=0.468;p<0.01). .When the difference between regions was studied in regard to parameters, nodifference was found between push-ups, flamingo average, paw power, visualreaction time speed. In regard to grade average; 1. region was positive(p<0.05). Inregard to the % fat 1. region was negative(p<0.05). In regard to total physical fitness;a difference was found between 5. region?s % fat and 7. region?s % fat which was infavour of 7.region(p<0.05). Between all regions and 7. regions in flamingo balancetest and self- esteemparameters negative difference was found (p<0.05), when thedifferences according to genders were studied; female students were positive in % fatin 7. region (p<0.05), but they were negative in flamingo balance (p<0.05). Whiledifferences wer found positively in 2. region in audiol reaction test and in gradeaverage (p<0.05) in 3.region, no difference was seen in height grade average, speedreaction, self -esteem and physical fitness.Among male students there positivedifferences; average reaction speed in region,grade avarage in 1. religion (p<0.05),total physical fitness in 5. region in 7. region (p<0.05).It was seen that there weredifference between 7. region and the other regions in flamingo balance tests(p<0.05).Key words: Physical fitness, Academic achievement, Self -esteem.vPDF created with pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.com | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Çocukların fiziksel zindelikleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The observation of the relation between children's physical's fitness and their academic achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 201868 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 194678 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |