Tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme stillerine göre probleme dayalı öğrenim ve klasik eğitimden duydukları memnuniyet ve akademik başarıları
dc.contributor.advisor | Aktekin, Mehmet R. | |
dc.contributor.author | Gürpinar, Erol | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:09:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:09:05Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31303 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stillerine göre PDÖ ve klasik eğitim hakkındaki memnuniyetlerini ve öğrenme stillerine göre her iki eğitim yöntemindeki sınav başarılarını karşılaştırmak amaçlanmıştır.Bu çalışma Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi 2008-2009 eğitim öğretim yılında Dönem-I öğrencilerinde (n=186 öğrenci) yapılmıştır. Öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek amacı ile Kolb öğrenme stilleri envanteri uygulanmıştır. Öğrencilerin PDÖ den ve klasik eğitimden memnun olma durumunu belirlemek amacı ile 16 adet önermeden oluşan bir anket formu uygulanmıştır. Sınav başarılarını karşılaştırmak için ise, PDÖ modül sınav puanları ve klasik ders kurulunun sonunda yapılan komite sınav puanları karşılaştırılmıştır.Araştırma grubunun öğrenme stilleri dağılımı incelendiğinde, büyük çoğunluğunun ayrıştıran ve özümseyen grupta olduğu (sırası ile %47.7 ve %41.5), özümseyen grubun önermelerde klasik eğitime en yüksek puanı veren, yerleştiren ve ayrıştıran grubun ise PDÖ için en yüksek puanı veren gruplar olduğu saptanmıştır. Ayrıca ?Genel anlamda bu eğitim yönteminden memnunum? önermesi için klasik eğitimde en yüksek puanı özümseyen grubun, PDÖ için yerleştiren grubun verdiği bulunmuştur. Öğrencilerin, öğrenme stillerine göre sınav puanları incelendiğinde ise özümseyen grubun diğer gruplara göre klasik dersler ile ilgili komite sınavında daha yüksek, yerleştiren ve ayrıştıran grubunda diğer gruplara göre PDÖ sınavında daha yüksek puan aldıkları saptanmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğunun özümseyen ve ayrıştıran öğrenme stiline sahip oldukları ve yine büyük çoğunluğun klasik eğitime göre PDÖ den daha fazla memnun oldukları bulunmuştur. Öğrenme stillerine göre özümseyen grubun klasik derslerden daha memnun ve daha başarılı, yerleştiren ve ayrıştıran öğrencilerin ise PDÖ den daha memnun ve daha başarılı oldukları saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of the present study was to determine the level of satisfaction of Akdeniz University Medical School students with traditional education and problem based learning and to compare their examination success in both education methods, in view of their learning styles.The present study was conducted on the first semester students of Akdeniz University medical school (n=186), during the 2008-2009 academic year. The Kolb learning style inventory was administered to determine the learning styles of the students. A questionnaire consisting of 16 statements was used to determine the students? level of satisfaction with PBL and with traditional education. For the comparison of examination success, the scores received in PBL module examination and those received in the committee examination held at the end of the traditional education courses were compared.According to their learning styles, the vast majority of the students were divergers and assimilators (47.7% and 41.5%, respectively), and the highest scores to the statements in favor of traditional education were given by the assimilators whereas the accommodators and divergers gave the highest scores to the statements in favor of PBL. Additionally, the highest scores to the statement, ?Overall, I am satisfied with this education method? were given by the assimilators for the traditional education, and by the accommodators for PBL. As the examination grades of the students were examined according to their learning styles, it was determined that the assimilators received higher grades in the committee examination involving traditional courses while the accommodators and divergers received higher grades in the PBL examination.As a result of the study, it was found that the vast majority of the students were assimilators and divergers and a great number of students were more satisfied with PBL than with traditional education. According to the students? learning styles, the assimilators were more satisfied with and more successful in the traditional courses whereas the divergers were more satisfied with and more successful in the PBL courses. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tıp fakültesi öğrencilerinin öğrenme stillerine göre probleme dayalı öğrenim ve klasik eğitimden duydukları memnuniyet ve akademik başarıları | |
dc.title.alternative | The satisfaction and examination success of medical school students with traditional education and problem based learning in view of their learning styles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tıp Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Medicine | |
dc.subject.ytm | Learning Styles Preferences Inventory | |
dc.identifier.yokid | 339066 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 242077 | |
dc.description.pages | 66 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |