Show simple item record

dc.contributor.advisorGürdal, Sahavet
dc.contributor.authorÖzkan, Harika Nazli
dc.date.accessioned2020-12-11T12:10:01Z
dc.date.available2020-12-11T12:10:01Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/313016
dc.description.abstractMüzelerde pazarlama, artan rekabet çevresinde önem kazanmaktadır. Günümüzde, müzelerin asıl amacı sadece tarihi ve kültürel mirası korumak, saklamak ve sergilemek değildir. Değişen ve gelişen çevreye uyum sağlamak amacıyla, müzeler yeni teknik ve yöntemlere başvurmalıdır. Bu yöntemlerden birisi, interaktif pazarlama araçlarının kullanılmasıdır. Bu yaklaşımla, müze ziyaretçi memnuniyetini sağlanabilmekte ve müze bağışlarını arttırabilmektedir. Böylece müzeler, ziyaretçilerine kaynaklarını hizmet olarak sağlayabilmektedir.Bu çalışmanın amacı, müzelere interaktif pazarlama karmasını nasıl adapte edildiğini belirlemektir. Geliştiren yaklaşım, dinamik, üç boyutlu model üzerinde İstanbul'da görüşmeyi kabul eden müzelerde interaktif mecralarının pazarlama iletişimi karması içerisinde verilen önem ağırlıklarının; müze misyonu, ziyaretçi odaklılık ve finansal kaynaklara uygunluğu açılarından belirlenmesidir. Birinci boyutta, müzeler doğru şeyler yapıp yapmadığının tespiti, ikinci bölümde finansal kaynaklar içerisinde bu şeylerin önemi, üçüncü bölümde ise, kalite açısından doğru bir şeyler yapıyor olup olmadığı tespit edilmektedir. Kurulan model sonucunda, ortaya çıkan durum tespiti ile müze yöneticilerine öneriler sunulmaktadır.
dc.description.abstractMarketing in museum has become particularly important in the increasingly competitive environment in which the musuem operate. Nowadays, the main purpose of museums is not only to protect, keep and exhibit historical and cultural inheritance. Museums should apply new technics and methods to endure in the developing and changing environment. One of these methods is using interactive marketing methods. With this approach museums can supply visitor satisfaction and convict them to visit and to donate. So that they can provide resource to service visitors.The purpose of this study was to determine how to adapt interactive marketing mix approach in museums which accepted to participate to survey The approach developed and used a dynamic, three-dimensional model that tracks interactive applications in Istanbul?s museums portfolio on their contribution to mission, money, and merit. The first dimension measures whether the organization is doing the right things; the second, whether its significance portion of the financial instruments; and the third, whether it doing things right in terms of quality. As a result of the model, with due resulting re suggestions to museum manager is provided.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMüzelerde pazarlama ve İstanbul müzelerinin interaktif pazarlama uygulamaları
dc.title.alternativeMuseums marketing and aplications of İstanbul?s museums interactive marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMuseums
dc.subject.ytmMuseology
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInteractive marketing
dc.subject.ytmIstanbul
dc.identifier.yokid374576
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid274016
dc.description.pages256
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess