Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Hakan
dc.contributor.authorSüsler, Hasibe Bilge
dc.date.accessioned2020-12-11T12:09:58Z
dc.date.available2020-12-11T12:09:58Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/313011
dc.description.abstractGünümüz pazarlama anlayışında, tüm firma ve kuruluşlar ürünlerinin ya da hizmetlerinin tüketiciler tarafından tercih edilmesini sağlayabilmek için tüketici ve müşterilerinin davranışları, algıları, beklentileri, tercihleri, ürün ya da hizmet hakkındaki fikirleri, beğenileri, pazardaki yerleri, rakiplerine göre üstün veya zayıf görülen yönleri gibi konularda bilgi sahibi olmaları ve kendi hedefleri doğrultusunda verecekleri kararları bu bilgiler yardımıyla belirlemeleri gerekmektedir. Bu noktada da son yıllarda oldukça popülerleşen Pazar araştırmaları önemli bir araç olarak görülmektedir.İşletmelerde olduğu gibi bilimsel araştırmalar için de Pazar araştırması konuları önemli yer tutmaya başlamıştır. Araştırmalar sonucunda elde edilen verilerin analizi ve yorumlanabilir hale getirilebilmesi için istatistiksel yöntemler de vazgeçilmez birer araçtır.Bu çalışmanın amacı ise; bilimsel araştırmalarda Pazar araştırması için kullanılan istatistiksel analiz yöntemlerinin dağılımı hakkında bilgi verip, buradan yola çıkarak işletme anabilim dalında yeralan yüksek lisans programlarındaki istatistik ve araştırma teknikleri derslerinde yapılacak güncellemelere ışık tutmaktır.
dc.description.abstractUpon the contemporary marketing perspective, in order to be preferred, companies need to have information about consumers? and customers? among attitudes, preferences, perception, expectations, opinions on goods and services, likes, their position, strengths and weaknesses compared with competition and should develop decisions regarding the information considering their target.Thus, market research, which is getting more popular in the recent years, is considered to be a vital tool.Market research issues start to be important for scientific research as well as it is for business. Therefore, statistical methods are essential tools for analysis and interpretable results of data achieved from research.The purpose of this study is to provide information about statistical analysis methods used in market research for scientific research and consequently to be an initiator for updated in statistics and research techniques courses in post graduate programme at department of business and administration.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazar araştırmasında kullanılan istatistik analiz yöntemleri üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeA study on statistical analysis methods used in market research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarket research
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.subject.ytmStatistical analysis
dc.subject.ytmAnalysis methods
dc.identifier.yokid373875
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid274019
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineSayısal Yöntemler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess