Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçak, Habip
dc.contributor.authorÇevikkan, Nilay
dc.date.accessioned2020-12-11T12:07:45Z
dc.date.available2020-12-11T12:07:45Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/312778
dc.description.abstractKüreselleşmeyle birlikte her geçen gün kullanım alanları ve gerekliliği artmakta olan yöneylem araştırması teknikleri içerisinden en çok kullanılanlardan birisi oyun teorisidir. Özellikle ürün ve marka çeşitliliğinin günümüzde sürekli artması, firmaların rakipleri ile olan durumlarını öngörmeleri ihtiyacını da arttırmıştır. Esas amacı birbirine rakip olan ve çıkarları çatışan tarafların akılcı davranış kurallarının belirlenmesi olan oyun teorisi, bu tür karar ortamlarını açıklayan matematiksel bir yaklaşımdır. Firmalar yer aldığı rekabet ortamının yanı sıra birçok alandaki karar aşamalarında da bazı sorunlar yaşamaktadır. Firmaların bulundukları piyasalarda tutunabilmeleri sadece rakipleri ile karşılaştıkları durumlardaki karar süreçleri ile değil, kendi içlerindeki karar süreçleri ile de etkileşim içerisindedir.Bu çalışmada duopol bir piyasadaki iki rakibin birbirine ikame olabilecek birer ürünü için iki firmanın pazardaki satış rekabeti oyun teorisi ile incelenmiştir.
dc.description.abstractGame theory is one of the commonly used operation research techniques which areas of usage and requirement are increasing every day with the globalization. Especially in today's constantly increasing diversity of products and brands, competing with companies that have increased the need to anticipate situations. The main purpose of the rival parties to the conflict of interests which determine the rules of rational behavior in game theory which is a kind of mathematical approach to decision making environments. Also, firms are confronted with various problems like in a competitive environment or like in decision making. Firms in markets where they can hold opponents in the encounters with the decision process along with their internal processes and their decisions is in the interaction.In this thesis, It has been analysed for sales competitiveness of a product that can substitute for each firms in a duopoly market by using game theory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonometritr_TR
dc.subjectEconometricsen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOyun teorisi ve sektörel bir uygulama
dc.title.alternativeGame theory and a sectoral application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEkonometri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGame theory
dc.subject.ytmBrewing industry
dc.subject.ytmCompetition
dc.identifier.yokid381840
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid273852
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineYöneylem Araştırması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess