Show simple item record

dc.contributor.advisorErdil, T. Sabri
dc.contributor.authorKaraboğa, Kazim
dc.date.accessioned2020-12-11T12:02:50Z
dc.date.available2020-12-11T12:02:50Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/312225
dc.description.abstractGünümüzün yok edici rekabet ortamında işletmeler, ayakta kalabilmek için tedarik zinciri yönetimine gereken önemi vermek zorundadır. İyi işleyen tedarik zinciri, işletmelerin hem rekabet üstünlüklerini hem de Pazar paylarını artırmalarını sağlamaktadır. Rekabetin bir sonucu olarak ürün yaşam sürelerinin giderek kısalması, müşterilerin daha kaliteli, daha hızlı, daha ucuz, daha farklı mal ve hizmet istekleri, işletmeleri faaliyetlerinin bir kısmını konularında deneyimli tedarikçilere bırakmayı zorunlu hale getirmiştir. Bu da birlikte çalışılacak tedarikçilerin önemini artırmaktadır. Kalite, maliyet ve hız performansının elde edilebilmesi için tedarikçiler, işletmenin amaçları doğrultusunda, işletmeyle uyumlu olarak çalışmak zorundadır. Firmaların hedeflerine ulaşabilmesi için çalışabileceği uygun tedarikçilerin seçilmesi zor bir karar problemi olarak ortaya çıkmaktadır.Doğru tedarikçilerin seçimi, işletmelerin başarıya ulaşmalarında önemli bir etmendir. En iyi tedarikçi ya da tedarikçilerin seçilmesinde, tedarikçilerin güçlü ve zayıf yönleri göz önünde bulundurulmalıdır. Seçim sürecinde pek çok nitel ve nicel kriter ile karar verici yer almaktadır. Literatürde çok kriterli bir karar verme problemi olan tedarikçi seçimine yönelik olarak farklı yaklaşımlar sunulduğu görülmektedir. Bu çalışmada ise analitik hiyerarşi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın amacı rekabet avantajı yaratmada analitik hiyerarşi yöntemiyle en iyi tedarikçinin nasıl belirlendiğini ortaya koymaktır.AHP yöntemi ile elde edilen bulgular doğrultusunda tedarikçi seçiminin hiyerarşik yapısı ortaya konmuş, amaç, ana kriterler, alt kriterler ve tedarikçilerin göreli öncelikleri toplu bir bakış açısıyla sunulmuştur. Bu değerlendirmeler ışığında tedarikçilerin genel olarak göreli üstünlükleri belirlenmiştir. Buna göre skor değerleri bakımından göreli önceliklerine göre tedarikçiler en iyiden en kötüye doğru sıralanmıştır.
dc.description.abstractCompanies must give required importance to supply chain management to survive in cut-throat competitive atmosphere. A smoothly-running supply chain provides a company to gain competitive advantage and increase its market share. The shortening in product life cycle because of competition and changing costumer demands on more quality, quicker, cheaper and various products and goods, makes companies to transfer some of their activities to suppliers who are experienced on their activities. This transfer increases the importance of partner suppliers. These suppliers must operate consistent for partner company through the goals of company, in the aim of providing quality, cost and velocity performance. It seems a hard problem to select appropriate partners in all suppliers to achieve corporate goals.Selection of appropriate supplier is an important factor that accesses the company to high performance. The company must consider strong and weak qualifications of suppliers in selecting the most appropriate supplier or suppliers. There are many decision makers and many qualitative and quantitative criteria in selection process. It can be seen many approaches in academic literature about supplier-selecting that is a multi-criteria decision making problem. This study uses analytic hierarchy process in these approaches. The aim of study to introduce how we can select the most appropriate supplier by analytic hierarchy process through creating competitive advantage.This study introduces the hierarchical structure of supplier selection process through the findings which are gathered from Analytic Hierarchy Process, purpose of this method, main criteria, sub criteria and relative presidencies of suppliers in a collective view point. Moreover, the relative advantages of suppliers are introduced in the manner of all evaluations. Accordingly, the suppliers are listed from the most appropriate supplier to the least appropriate supplier according to their relative presidencies through scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlamada rekabet gücünü arttırma açısından tedarikçi firma seçiminde AHP yönteminin uygulanması: Küçük ev aletleri alt sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeChoosing a supplier company markets enhance the competetiveness of AHP method for implementation: An apllicatin in subsector of small home appliances
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMinor household appliances
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmCompetitive power
dc.subject.ytmSuppliers
dc.subject.ytmSupplier selection
dc.subject.ytmAnalytical hierarchy process
dc.identifier.yokid408611
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid291356
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess