Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgin, Fatma Zeynep
dc.contributor.authorAslantaş, Nesrin
dc.date.accessioned2020-12-11T12:01:35Z
dc.date.available2020-12-11T12:01:35Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/312089
dc.description.abstractBu çalışmanın odak noktası Avusturyalı ve Türk üniversite öğrencilerinden seçilmiş tüketicilerin etnosantrik eğilimlerini ölçmek ve bu eğilimin tüketicilerin satın alma niyetleri üzerindeki etkileri analiz etmektir. Çalışma ilhamını konu ile ilgili geçmiş eserlerden, özellikle de etnosantrizmin etkilerini öncülleri ile birlikte ve farklı kültürlerdeki ülkeleri karşılaştırarak çalışmış eserlerden almıştır.Geçmiş eserleri bir başlangıç noktası kabul eden bu tez çalışması, Avusturyalı ve Türk üniversite öğrencilerinin kültürel yapılarında, etnosantrizm seviyelerinde ve uluslar arası tecrübe düzeylerindeki farklılıkları bulma ve bu farklılıkların yerli ve yabancı ürün satın alma niyetini nasıl etkilediğini analiz etme amacındadır. Bunlara ek olarak bu çalışma ayrıca şu soruya da yanıt bulmayı hedeflemektedir: Tüketiciler (Avusturyalı ve Türk üniversite öğrencileri) yabancı ürün itahline karşı tutumlarını ve dolayısiyle satın alma niyetlerini, ürünü günlük hayatlarında gerekli bulma durumlarını baz alarak nasıl değiştiriyorlar / değiştiriyorlar mı?
dc.description.abstractThis research focused on ethnocentric tendencies of Austrian and Turkish consumers who are university students and aimed to analyze its effects on these consumers? purchase intentions. The study found its inspiration in previous studies analyzing consumer ethnocentrism with its many antecedents by comparing two or more culturally different countries.Taking these studies as a starting point, this study tries to find main differences in Turkish and Austrian consumers in terms of their cultural structure, ethnocentrism levels and international experience in order to see how these differences find their place in purchase intention of both domestic and foreign products. In addition to these, the study also tries to answer the question: How consumers change their attitudes towards importing products and so their purchase intentions (or if they ever will change it?) for a foreign product in a case that the product is found necessary in their daily lives?en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe effects of cultural differences, ethnocentrism and international experience on purchase intention: A comparative study on Turkish and Austrian university students
dc.title.alternativeKültürel farklılıklar, etnosantrizm ve uluslararası deneyimin satın alma niyeti üzerindeki etkileri: Türk ve Avusturyalı üniversite öğrencileri üzerinde bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEthnocentrism
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmIntercultural differences
dc.subject.ytmInternational experience
dc.identifier.yokid414047
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid317506
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama (İngilizce) Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess