Show simple item record

dc.contributor.advisorTosun, Nurhan
dc.contributor.authorYildiz, Serdar Kuzey
dc.date.accessioned2020-12-11T12:01:28Z
dc.date.available2020-12-11T12:01:28Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/312077
dc.description.abstractReklamcılık ve pazarlama faaliyetlerinin ortaya çıkması ve zamanla akıl almaz gelişmeler göstermesi sebebiyle, günümüzde reklama maruz kalmadan yaşamak neredeyse olanaksız hale gelmiştir. Toplumların ve bireylerin yenilik ihtiyacı sonucunda yaşam koşulları sürekli değişmekte ve medeniyetler sık sık sosyal dalgalanmalarla ve değişim rüzgarlarıyla yüzleşmek zorunda kalmaktadır. Reklamlar da toplumdaki değişimlere alkış tutarcasına, zaman zaman yaşanan sosyal fenomenleri beslemiştir. Sözü edilen dönemlere dair yaşam tarzları ve kültürleri de, reklamcılık faaliyetleri etkilemiştir. Fakat reklamcılığın toplumu güdülediği ve bireyleri birtakım sosyal gruplara ait kılmaya çalıştığı hala en popüler tartışma konularından birisidir. Bu çalışmada, reklamların bir iletişim aracı olarak sosyal gruplar üzerindeki etkisinin incelenmesine ve bu etkilerin sosyolojik yansımalarının gözlemlenmesine çalışılmıştır. Bu doğrultuda gerçekleştirilen bir saha araştırmasıyla da, bireylerin reklam söylemleri karşısında ne kadar güçlü oldukları ve hayatlarında ne tür değişimlere karar verdikleri sorularına yanıt aranmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractDue to the reasons that the movement of advertisement and marketing appeared and improved rapidly, it has become almost inevitable to live without the presence of advertisement in modern day. Due to personal needs of individuals and societies in general to renew, living conditions are repeatedly changing and as a result, nations are doomed to face social errors or traumas in their lives. Furthermore, adverts, if not at all times, has supported these changes and conrtibuted to the evolution of such social phenomenons. Lifestyles and cultures related to the times that are being discussed has also been afftected by the existence and of media, as well as by it?s actions. Within this written academic work, the effort was made to discuss and look deeply into how endless power of advertising as an instrument of interaction / communication influences social groups directly and indirectly. Within this thesis, such influnce was to be observed to reflect upon related socialogical terms mentioned above such as `the role of media in forming social groups?. Through this direction and via necessary research, the survey was made to exemplify on how strong indivuals are agaisnt such rhetorical media and in addtion, what kind of decisions they make eventually in their lives.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleReklam iletişiminin sosyal sınıfların yapılandırılmasındaki rolü
dc.title.alternativeThe role of advertising communication in the formation of social classes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertising sector
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmSocial class
dc.subject.ytmSocial affect
dc.subject.ytmSocial structuring
dc.identifier.yokid414748
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid290827
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineReklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess