Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Melda C.
dc.contributor.authorSancar, Gaye Asli
dc.date.accessioned2020-12-11T11:59:34Z
dc.date.available2020-12-11T11:59:34Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/311875
dc.description.abstractDeğişen dünya sistemiyle birlikte ?yumuşak güç? diplomatik ilişkilere ek olarak uluslararası kamuoyu oluşturmanın önemine atıfta bulunmaktadır. Diplomasi, devletler arasındaki ilişkilerin yönetilmesi için kullanılırken, uluslararası halkla ilişkiler yöntemi olan kamu diplomasisi yabancı halklarla iletişime geçmek için kullanılır. Çalışmada kamu diplomasisi kavramı ve onun hedef kitlesi, kaynağı ve sosyal paydaşları ve kamu diplomasisi modelleri açıklanmıştır. Kamu diplomasisi ile halkla ilişkiler, propaganda ve ulus markalama arasındaki ilişki açıklanmış, kamu diplomasisinde kültürel diplomasi, yurttaş diplomasisi, inanç diplomasisi, lobicilik ve savunuculuk gibi uygulama alanları incelenmiştir. Kamu diplomasisi araçları olarak geleneksel ve yeni medya, uluslararası etkinlikler, reklam, ünlü kullanımı, uluslararası yayımcılık ve ulusal markalar açıklanmış ve Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa ve Ortadoğu'daki kamu diplomasisi uygulamalarından örneklere yer verilmiştir. Türkiye'nin yumuşak gücü ve Türk kamu diplomasisi, Başbakanlık Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü, Dışişleri Bakanlığı ve ilgili diğer kuruluşların uygulamaları ile ele alınmıştır. Derinlemesine görüşmelerden çıkan sonuçlar doğrultusunda Türk kamu diplomasisinin gelecekteki uygulamalarına yönelik görüşler, diyaloğun gerçekleştirilmesi için Türk kamu diplomasisi süreci ve Türkiye için kamu diplomasisi modeli önerilmiştir.
dc.description.abstractBecause of the shifting world system, ?soft power? refers to the importance of international public opinion?s construction in addition to diplomatic relationships. Whilst diplomacy is used for managing relationships between states, public diplomacy is being used for communicating with foreign publics as an international public relations method. In this study, public diplomacy concept and its target audience, source and stakeholders, and public diplomacy models were explained. The relationship between public diplomacy and public relations, propaganda, nation branding were discussed and the implementation areas of public diplomacy were examined such as cultural diplomacy, citizen diplomacy, faith diplomacy, lobbying and advocacy. Traditional and new media, international events, advertising, celebrities, international broadcasting and national brands as public diplomacy tools were explained and some public diplomacy cases in United States of America, Europe and Middle East were studied. Turkey?s soft power and Turkish public diplomacy were discussed within the cases of The Prime Ministry Office of Public Diplomacy, Ministry of Foreign Affairs and other related organizations. With the help of the results gathered from the in-depth interviews; opinions on Turkish public diplomacy?s future practices, Turkish public diplomacy process to realize dialogue and a model for Turkish public diplomacy were suggested.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleUluslararası halkla ilişkiler yöntemi olarak kamu diplomasisi: Türkiye için bir model önerisi
dc.title.alternativePublic diplomacy as an international public relations method: A model suggestion for Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSoft power
dc.subject.ytmNation branding
dc.subject.ytmPropaganda
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmCommunication management
dc.subject.ytmStrategic communication management
dc.subject.ytmPublic diplomacy
dc.identifier.yokid430577
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid315779
dc.description.pages401
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess