Show simple item record

dc.contributor.advisorGün, Funda Savaş
dc.contributor.authorÖzyer, Yağmur
dc.date.accessioned2020-12-11T11:58:31Z
dc.date.available2020-12-11T11:58:31Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/311765
dc.description.abstractAlışveriş merkezleri, tüketicilerin değişen yaşam pratiklerinin sergilendiği tüketim ve sosyal paylaşım alanları olarak tüketicilerin hayatında önemli rol oynamaktadır. Bununla beraber postmodern dönemin kamusal alanları olan alışveriş merkezi büyük bir hızla kentlerde yeni yatırımlara devam etmektedir. Artan rekabet ile beraber, tüketicilerin alışveriş merkezlerine sadakati her yeni alışveriş merkezinin faaliyete geçmesi ile zorlaşmaktadır. Alışveriş merkezlerinin hedef kitlesi olan tüketicilerini sınıflandırmasında karar verme stillerini göz önünde bulundurması, bu tüketicilerin sadık olmalarını sağlayacak etkenlerin de belirlenmesine yardımcı olacaktır. Bu doğrultuda çalışmada tüketici karar verme stillerinin ve bu stillere sahip tüketicilerin alışveriş merkezlerine sadık olma durumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Sonuç olarak tüketici karar verme stilleri ile sadakat ilişkisi incelenmiş olup, alışveriş merkezi tercih nedenleri değişkenleri oluşturularak bu ilişkiye etkisi değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractShopping centers have important roles in the lives of consumers as the consumption and social sharing areas, in which that the variable life practices of consumers are displayed. At the same time, shopping centers, which are the public areas of postmodern periods, continue to make new investments in the cities quickly. Loyalty of the consumers to the shopping centers is getting harder with the increasing competition by the activation of new shopping centers. Considering the decision making styles for classifying the consumers of shopping centers? target group, will be helpful to determine the factors that will assist for the consumers to be loyal. In this direction, decision making styles of the consumers and shopping center loyalty of the consumers, who have these styles, are aimed. As a result, relationship of decision making styles of the consumer and the loyalty, are examined and by forming the reasons to prefer shopping centers; its effect to this relationship, is evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici karar verme stilleri ve tercih nedenlerinin alışveriş merkezi sadakatine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of consumer decision making styles and shopping center choice on shopping center loyalty
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmLoyalty
dc.subject.ytmShopping centers
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmPublic space
dc.subject.ytmDecision making styles
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmPreference
dc.subject.ytmShopping behavior
dc.identifier.yokid443233
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid317363
dc.description.pages406
dc.publisher.disciplineReklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess