Show simple item record

dc.contributor.advisorAltaş, Dilek
dc.contributor.authorSapma, Gültekin
dc.date.accessioned2020-12-11T11:56:22Z
dc.date.available2020-12-11T11:56:22Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/311539
dc.description.abstractMatematik dersi, öğrencilerde analitik düşünme yeteneğini geliştirerek, olaylara farklı bir bakış açısı kazandırmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin tüm öğrenim yaşamlarında matematik dersi önemli bir yer tutmaktadır. Ayrıca üniversite sınavındaki başarılarını ve iş yaşamındaki performansını önemli ölçüde etkilemektedir. Buna göre, öğrencilerin matematiğe karşı duydukları kaygının ölçülmesi, öğrencilerin tüm yaşamları boyunca karşılaşacakları problemlerin çözümünü kolaylaştırması açısından incelenmesi gereken bir konudur. Bu tez ortaöğretimin belirli kademesindeki öğrencilerin matematik kaygısının matematik başarısı üzerindeki etkisinin incelenmesini amaçlamaktadır. Tezde özel bir okulda eğitim gören 464 öğrenci üzerinde araştırma yapılmıştır. Bu öğrencilere matematik kaygı ölçeği ve demografik bilgiler içeren bir anket uygulanarak öğrencinin matematik sınavlarındaki notları tespit edilerek, matematik kaygısı ile anlamlı korelasyonlar elde edilmiştir. Ayrıca matematik başarısının, sınav kaygısı, cinsiyet, yaş, ailenin eğitim durumu gibi faktörler arasındaki ilişkilerde incelenmiştir.Anahtar Kelimeler : Matematik Kaygısı, Ġstatistiksel Yöntemler
dc.description.abstractStudents can develop analytical thinking and have a different view to the cases thanks to Mathematics so,mathematics is very important in the student?s education life.Added to this, It affects the success of the university exam and the performance of the job in the business life.According to this , measuring the student anxiety of mathematics must be studied in terms of solving problems easily in their life.This Project is about the effects on the mathematics success related to mathematics anxiety of secondary school students.In this Project ,an investigation is done on 464 students in a private school.A survey which includes the anxiety scale and demographic information is applied to these students.And their grades are determined and the anxietyof mathematics related to corelations are obtained.Besides, the relations between the success of mathematics the anxiety of exam, sexuality, age, family education are studied.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik başarısı ile matematik kaygısı arasındaki ilişkinin istatistiksel yöntemlerle incelenmesi
dc.title.alternativeThe statistical methods analysis of the relationship between the success of the mathematics and the anxiety of the mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEkonometri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10018442
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid351746
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineİstatistik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess