Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Gözde
dc.contributor.authorGüler, Can
dc.date.accessioned2020-12-11T11:52:18Z
dc.date.available2020-12-11T11:52:18Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/311112
dc.description.abstractYeniliklerin yayılması, bireylerin demografik özellikleri, zaman, kültür ve sosyal yapı, sosyal yapı ve yeniliğin özellikleri gibi unsurların yanı sıra, günümüzde gelişen teknolojinin yardımıyla yeni iletişim şekillerine bağlı olarak da gerçekleşmektedir. En basit şekliyle bir bireyin bir başkasına hikaye anlatması şeklinde tanımlanan ağızdan ağıza iletişimin, firma, ürün, kişi ya da hizmetler hakkında başkalarına tavsiye ya da uyarı verme niteliğinde olan şekline ağızdan ağıza pazarlama adı verilmektedir. Viral kampanyalar, herkesin yoğun biçimde tartışmasıyla vızıltı haline gelen olaylar, ilgi çekici haber ve her türlü yazılı, görsel ya da işitsel içerik, ağızdan ağıza iletişim yoluyla yayılmaktadır. Hem geleneksel alışveriş yöntemlerinden, hem de diğer online alışveriş türlerinden belli bazı özellikleriyle ayrılan ve bir anlamda yenilik olan özel alışveriş siteleri ve bu sitelerle ilintili haber, kampanya, promosyon ve yeniliklerle de bireylerin birbirlerine tavsiye etmeleri sonucu ağızdan ağıza pazarlama yoluyla ağlar arasında yayılmaktadır.Anahtar Kelimeler :Ağızdan Ağıza Pazarlama, Yeniliklerin,Yayılması, Özel Alışveriş Siteler
dc.description.abstractDiffusion of Innovations occurs with the help of advanced technology nowadays and related to new communication methods as well as the elements such as demographic characteristics of individuals, time, culture and social structure and the attributes of the innovation itself. Giving recommendations or warnings about businesses, products, people or services to others is called Word of Mouth Marketing, which is a type of Word of Mouth, defined as telling stories to another person at its simplest. Viral campaigns, events that become a buzz as everyone talks about them, interesting news and all kinds of written, visual or auditory contents are diffused via Word of Mouth. The Private Shopping Clubs, which differs from both the traditional ways of shopping and other online shopping ways with some of their certain attributes and is concidered as a novelty in some way; and the news, campaigns, promotions and changes about them are diffused through networks via Word of Mouth as the result of individuals recommend them to each other.Keywords : Word of Mouth Marketing, Diffusion of Innovations, Private Shopping Clubsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleÖzel alışveriş sitelerinin yayılma sürecinde ağızdan ağıza pazarlamanın rolü
dc.title.alternativeThe role of word of mouth marketing in the diffusion process of private shopping clubs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWeb sites
dc.subject.ytmShopping
dc.subject.ytmVirtual shopping
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmWord of mouth communication
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.identifier.yokid10009550
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid336304
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess