Show simple item record

dc.contributor.advisorKöse, Ali
dc.contributor.authorAğilkaya Şahin, Zuhal
dc.date.accessioned2020-12-11T11:49:29Z
dc.date.available2020-12-11T11:49:29Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/310820
dc.description.abstractDini danışmanlık, ülkemizde gerek devlet kurumları tarafından gerek akademik seviyede son dönemlerde ilgi duyulan bir hizmettir. Türk dini geleneğinin kurumsal bir dini danışmanlık anlayış ve uygulamasından yoksun olması bu ilgiye cevap verecek teorik ve pratik kaynakların da yetersizliğini beraberinde getirir. Federal Almanya Cumhuriyeti dini danışmanlığın köklü bir tarihe sahip olduğu ve profesyonel olarak uygulandığı bir ülkedir. Bu çalışma, Alman-Hıristiyan dini danışmanlığında yaygınlığı olan `terapötik/pastoral psikolojik dini danışmanlık` yaklaşımı üzerinde durarak tanıtmaya çalıştığı Alman dini danışmanlığının teori, eğitim ve uygulaması ile Türkiye'de geliştirilmeye çalışılan bu alana bir örnek sunmak ister. Teori Bölümünde, Alman dini danışmanlığın kavramsal çerçevesi, tarihi ve kuramları tanıtılmaya çalışılırken, Eğitim Bölümünde dini danışmanlığın eğitim unsurları ve türleri anlatılarak Almanya'da en yaygın eğitim türü olan `Klinik Dini Danışmanlık Eğitimi` (KSA) üzerinde durulur. Uygulama Bölümü, uygulamada özellikle etkili olan `kişi merkezli terapi` ve danışmanlıkta `yönlendirmeme tekniğini` tanıtarak dini danışmanlığın uygulamasına dair özellikleri, araçları, yöntemleri ve türleri verir.
dc.description.abstractPastoral care is a service that recently attracts attention by governmental institutions as well as on academic level. Turkish religious tradition lacks of an institutional notion and practice of pastoral care consequently theoretical and practical references are insufficient to meet that interest. The Federal Republic of Germany is a country where pastoral care is historically well rooted and professionally performed. This study aims to provide an example for Turkey that tries to develop the field of pastoral care by introducing the theory, education and practice of German pastoral care and emphasizing `pastoral counseling and care`, the dominant pastoral care category in Germany. The Theory Chapter outlines the conceptual frame of pastoral care, its history and theories. The Education Chapter introduces educational elements and categories and emphasizes the prevalent education category `Clinical Pastoral Training`. The Practice Chapter demonstrates the practical traits, instruments, methods and categories of pastoral care and highlights the most influential approach on pastoral counseling, i.e. `client centered therapy` and `non-directive counseling`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleFederal Almanya Cumhuriyeti`nde dini danışmanlık: Teori – eğitim – uygulama
dc.title.alternativePastoral care in the Federal Republic of Germany: Theory – education – practice
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGermany
dc.subject.ytmFederial Germany
dc.subject.ytmReligious sociology
dc.subject.ytmReligious counseling
dc.identifier.yokid10046035
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366697
dc.description.pages681
dc.publisher.disciplineDin Sosyolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess